Μετά από τέσσερις στη σειρά τίτλους και διάφορα σκαμπανεβάσματα στην ποιότητά της, η σειρά WRC της Milestone συνεχίζει να βρίσκεται σε μια παράξενη πορεία. Παρόλο που ακόμα και σήμερα δεν καταφέρνει να κοιτάξει κατάματα θρυλικές δημιουργίες τους παρελθόντος, η μικρή, ιταλική ομάδα ανάπτυξης από το Μιλάνο, με την οποία ο υπογράφων έχει ιδιαίτερες σχέσεις και προσωπικές επαφές -τις οποίες θα προσπαθήσει να αφήσει εκτός review- κάνει φιλότιμες προσπάθειες, έχοντας ξεκαθαρίσει πως προτιμάει να ακολουθήσει το μονοπάτι της διασκεδαστικής και ενίοτε απαιτητικής οδήγησης και όχι της απόλυτης εξομοίωσης. Τι ακριβώς καταφέρνει φέτος ακολουθώντας αυτή τη λογική; Θα το δούμε ευθείς αμέσως.
Πρώτη στο κιβώτιο και εκκίνηση
Φέτος τα πάντα ξεκινούν με τις καλύτερες προϋποθέσεις, έχοντας μια "μυρωδιά" από την αντίστοιχη MotoGP δημιουργία της ομάδας ανάπτυξης. Πραγματικά αυτοκίνητα του θεσμού, κινούμενα σε αργές ταχύτητες, ντύνουν το κεντρικό μενού επιλογών, ενώ η συνοδεία ορχηστρικής μουσικής δημιουργεί την κατάλληλη ατμόσφαιρα. Τα διαθέσιμα modes είναι ακριβώς τα ίδια με πέρυσι, ενώ, όπως συνηθίζεται, ο παίκτης καλείται να δημιουργήσει την ψηφιακή του εκδοχή για το career mode.
Από απλή περιέργεια και μόνο και δίχως δεύτερη σκέψη, επιλέξαμε την επιλογή quick race και το πρώτο δυνατό χαστούκι ήρθε πριν καν δοθεί η εκκίνηση. Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο, τα loading times είναι υπερβολικά μεγάλα, τα οποία σε ορισμένες περιπτώσεις αγγίζουν σε διάρκεια το μισό λεπτό. Έπειτα από αυτό το μικρό σοκ, το WRC 4 ξεκίνησε δειλά δειλά να δείχνει τις αρετές του και πραγματικά σε μεγάλο βαθμό δεν απογοητεύει. Ο τίτλος χρειάζεται τον χρόνο του πριν τελικά πατήσει τέρμα το γκάζι, με τις πρώτες αναγνωριστικές βόλτες να μην είναι αδιάφορες αλλά να απέχουν και πολύ από το να χαρακτηριστούν ως προκλητικές.
Οπότε για να μην γίνει κάποιο λάθος και βγουν λανθασμένα συμπεράσματα, η επιστροφή στο κεντρικό μενού έγινε σε χρόνο μηδέν και σειρά πήρε η δημιουργία οδηγού. Οι επιλογές μπορεί αρχικά να δείχνουν αρκετές, αλλά πρακτικά είναι ελάχιστες. Ο παίκτης καλείται να επιλέξει το πρόσωπο ενός υποτιθέμενου οδηγού από 8 διαθέσιμες και διόλου ενδιαφέρουσες φωτογραφίες, το ίδιο θα πρέπει να κάνει και για τον συνοδηγό, ενώ διαθέσιμη θα είναι και η φιγούρα του manager, που δυστυχώς όμως υπάρχει για καθαρά αισθητικούς και μόνο λόγους.
Στροφή αριστερά και επιλογές
Περνώντας στην ενότητα Quick Race, οι παίκτες μπορούν να λάβουν μέρος είτε απλά και μόνο σε έναν αγώνα είτε σε ολόκληρο το πρωτάθλημα, με τις ειδικές διαδρομές να ξεδιπλώνονται σε μία, δύο ή τρεις ημέρες. Δυστυχώς, σε επίπεδο ρυθμίσεων για ακόμα μια φορά τα πάντα έχουν μια σπαρτιατική εικόνα, ενώ και οι επισκευές δεν θα απασχολήσουν καθόλου τον παίκτη. Γα τους έμπειρους φίλους της σειράς, αλλά και των racing games γενικότερα, θα πρέπει να θεωρείται ένα μεγάλο πλεονέκτημα πως οι αγώνες όχι μόνο χωρίζονται σε κατηγορίες, αλλά όσοι το επιθυμούν μπορούν να μεταβούν απευθείας στην μεγάλη κατηγορία, όπου εκεί βρίσκεται όλο το… ζουμί της υπόθεσης.
Όμως για ακόμα μια χρονιά το career mode είναι αυτό που αποτυγχάνει να κερδίσει τους παίκτες, γιατί πολύ απλά αδυνατεί να μεταφέρει την υποτιθέμενη αγωνιστική πορεία ενός άπειρου οδηγού. Η μετάβαση από το Junior WRC στις μετέπειτα κατηγορίες είναι μια αδιάφορη έως και κουραστική διαδικασία, ενώ και η παρουσία του manager είναι -όπως προαναφέραμε- απλά διακοσμητική. Όμως, όλα τα παραπάνω θα απασχολήσουν μάλλον ελάχιστα τους οπαδούς του θεσμού, οι οποίοι δικαιολογημένα θα περιμένουν να ακούσουν πώς τα πηγαίνει ο τίτλος στο καθαρά αγωνιστικό κομμάτι. Και εδώ είναι ο τομέας που η Milestone καταφέρνει –επιτέλους- να κινηθεί σε αξιοπρεπή επίπεδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου