Τον τελευταίο καιρό είχε αναπτυχθεί έντονη φημολογία γύρω από τις προσπάθειες της Sony και την Microsoft να "μπλοκάρουν" την χρήση μεταχειρισμένων παιχνιδιών στις νέες κονσόλες τους. Στην περίπτωση της Sony οι φήμες αυτές αποκτούν υπόσταση, κάτι που αποδεικνύεται από μια νέα πατέντα (για να διαβάσετε ολόκληρο το έγγραφο κάντε κλικ εδώ) που υπέβαλε η ιαπωνική εταιρεία στις 19 Δεκεμβρίου 2012. Σύμφωνα με την πατέντα αυτή, τα game disks θα γίνονται tag σε ένα συγκεκριμένο user account και σε μια κονσόλα αντίστοιχα.
Με αυτό τον τρόπο η κονσόλα θα μπορεί να αναγνωρίσει αν τα games αυτά παίχτηκαν προηγουμένως σε κάποιο άλλο σύστημα και παράλληλα αν έχουν γίνει tag σε ένα διαφορετικό user account. Επιπρόσθετα, με την τεχνολογία αυτή η κονσόλα θα μπορεί να αναγνωρίζει και να μπλοκάρει την χρήση των μεταχειρισμένων games ακόμα και αν δεν είναι συνδεδεμένη στο internet.
Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι λόγοι τους οποίους επικαλείται η Sony για την κατοχύρωση αυτής της πατέντας. Η Sony υποστηρίζει ότι η ανάπτυξη των video games είναι ακριβή και θα πρέπει τα χρήματα από την αγορά των συγκεκριμένων προϊόντων να διαμοιράζονται στους developers. Τονίζει όμως πως όταν κάποιος αγοράζει ένα μεταχειρισμένο game τα χρήματα που δαπανιούνται δεν πηγαίνουν στους developers. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η Sony δεν αναφέρει στο έγγραφο σε ποια κονσόλα θα εφαρμόσει αυτή την πατέντα. Οι πρώτες φήμες σχετικά με τις προθέσεις της Sony να "μπλοκάρει" την χρήση των μεταχειρισμένων παιχνιδιών είχαν κάνει την εμφάνισή τους τον περασμένο Μάρτιο, με τον Jack Tretton, πρόεδρο της Αμερικανικής Sony, να δηλώνει ανοιχτά την αντίθεσή του. Ο Tretton είχε τονίσει -και όχι άδικα- ότι μια τέτοια κίνηση θίγει τα δικαιώματα των καταναλωτών.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι αν εφαρμοστεί αυτή η πατέντα η Sony θα προκαλέσει την έντονη δυσαρέσκεια όχι μόνο των καταναλωτών, αλλά και των retailers. Μέσα σε μόλις μια μέρα από την δημοσίευση της πατέντας τα μερίδια ιδιοκτησίας του GameStop έπεσαν κατά 7%. Το GameStop αποτελεί έναν retailer-κολοσσό στη βιομηχανία των video games και θα πρέπει να τονίσουμε εδώ ότι τα έσοδά του το περασμένο οικονομικό έτος προέρχονταν κατά 46% από μεταχειρισμένα παιχνίδια. Τόσο το GameStop, όσο και το Βρεταννικό GAME αναμένεται να αντιδράσουν έντονα και ενδέχεται να προσπαθήσουν να αποτρέψουν την Sony από το να εφαρμόσει την σχετική πατέντα.
Ποιες θα είναι όμως οι επιπτώσεις της κίνησης αυτής στους καταναλωτές; O Αμερικανός αναλυτής Michael Pachter της WebBush Securities, του οποίου οι απόψεις έχουν δημοσιευτεί κατά καιρούς σε μεγάλα έντυπα όπως τα The New York Times, Los Angeles Times και The Wall Street Journal, δήλωσε επί του θέματος: "H πατέντα αυτή μου θυμίζει το νομοσχέδιο SOPA. Στην περίπτωση που η Sony εφαρμόσει την τεχνολογία αυτή στη νέα της κονσόλα θα προκαλέσει έντονη δυσαρέσκεια στους καταναλωτές."
O Michael Pachter πρόσθεσε επίσης: "H Sony θα πληγεί ανεπανόρθωτα στην περίπτωση που θα είναι η μόνη εταιρεία που θα μπλοκάρει την χρήση των μεταχειρισμένων παιχνιδιών στη νέα κονσόλα της. Με δεδομένο ότι το Wii U βρίσκεται ήδη στην αγορά χωρίς τον αντίστοιχο περιορισμό, ενδέχεται η Microsoft να ακολουθήσει το παράδειγμα της Nintendo. Η Microsoft μπορεί να χρησιμοποιήσει μάλιστα ως marketing τρικ την ελεύθερη χρήση των μεταχειρισμένων παιχνιδιών, το οποίο θα της δώσει ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Sony. Σύμφωνα με την άποψη μου, οι καταναλωτές θα προτιμήσουν την κονσόλα της Microsoft, κάτι που θα οδηγήσει σε σημαντική πτώση του μεριδίου αγοράς της Sony στην βιομηχανία των video games."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου