Το ετήσιο update της Codemasters γύρω από το μαγικό κόσμο της Formula 1 εμφανίζεται και πάλι στην ώρα του και, όπως και πέρυσι, η κατάσταση είναι λίγο-πολύ η ίδια. Τι σημαίνει αυτό; Η νέα πρόταση κάνει την προηγούμενη να μοιάζει ξεπερασμένη, με την ομάδα ανάπτυξης να υπόσχεται πλήθος βελτιώσεων αλλά και διορθώσεις σε νευραλγικούς τομείς που έπλητταν σημαντικά τον τομέα του gameplay. Κατόπιν πολλών ωρών ενασχόλησης με το F1 2012, μπορούμε με απόλυτη βεβαιότητα να πούμε ότι η Codemasters σε μεγάλο βαθμό τηρεί τις υποσχέσεις της, αλλά και κατά ένα σημαντικό ποσοστό ψεύδεται… Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, κρίνεται αναγκαίο να διευκρινιστεί από την αρχή πως το F1 2012 είναι μια ιδιαίτερα εθιστική, απαιτητική και αναμφίβολα ολοκληρωμένη πρόταση γύρω από το μηχανοκίνητο αθλητισμό γενικότερα. Η ομάδα ανάπτυξης από το Birmingham δεν φαίνεται διατεθειμένη να επαναπαυτεί στην έλλειψη ανταγωνισμού σε ό,τι αφορά τις κονσόλες και, έτσι, χρόνο με το χρόνο βελτιώνει το πολύ καλό σύνολο το οποίοέχει δημιουργήσει.
Αφήνοντας στην άκρη τα διάφορα… τρικ παρουσίασης και κοιτώντας κατάματα τον τίτλο, η φετινή πρόταση αποτελεί μια αναμενόμενα βελτιωμένη έκδοση του F1 2011, με το ποσοστό βελτίωσης να είναι ελαφρώς μεγαλύτερο από αυτά που είχε πετύχει η Codemasters σε σχέση με το 2012 . Όταν όμως καταλαγιάσει ο αρχικός ενθουσιασμός, ο κάθε απαιτητικός χρήστης θα συνειδητοποιήσει πως τα όσα απολαμβάνει σήμερα, θα έπρεπε να τα είχε στην κατοχή του τουλάχιστον ένα χρόνο πριν ή να τα προμηθευόταν υπό τη μορφή κάποιου γενναιόδωρουupdate ή διορθωτικού patch, έννοιες οι οποίες μάλλον απουσιάζουν ολοκληρωτικά από το λεξικό της εταιρίας.
Μια βόλτα στα paddock
Αρκετά όμως με τη γκρίνια. Φέτος τη δράση προλογίζει μια αρκετά εύστοχα σκηνοθετημένη εισαγωγική σκηνή και το πρώτο ευχάριστο "χτύπημα" έρχεται από το πλήρως ανανεωμένο και μοντέρνο στην όψη μενού. Θυμίζοντας αεροδυναμική σήραγγα, ο παίκτης είναι σε θέση να απολαύσει ορισμένα εντυπωσιακότατα κοντινά πλάνα από κάποιο μονοθέσιο, με τις λεπτομέρειες να ξεχειλίζουν από παντού και τα πάντα να είναι εναρμονισμένα με τις οδηγίες – κατευθύνσεις της FIA.
Σε επίπεδο επιλογών, το F1 2012 είναι το πλουσιότερο της σειράς, με την ομάδα ανάπτυξης να προχωράει σε αλλαγές, προσθήκες αλλά και… παραλείψεις σε ό,τι έχει να κάνει με τις επιλογές αγώνα. Πρακτικά, στόχος είναι ο ίδιος ο παίκτης να έρθει στο προσκήνιο ή, για να είμαστε πιο ακριβείς, η ψηφιακή εκδοχή του να κοντραριστεί με το roster του 2012, άσχετα όμως αν η δημιουργία οδηγού περιορίζεται σε βασικές και μόνο παραμέτρους. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει η δυνατότητα εμπλοκής σε ολόκληρο το πρωτάθλημα επιλέγοντας κάποιον γνωστό οδηγό, αλλά απεναντίας τα πάντα δείχνουν να έχουν στηθεί γύρω από το career mode, το οποίο καλό θα ήταν να απαιτούσε μια πιο ενεργή συμμετοχή του χρήστη στο εσωτερικό της ομάδας.
Έννοιες όπως management, αναζήτηση χορηγών και δοκιμές εξέλιξης, όσο και αν ψάξει κάποιος, δεν πρόκειται να τις βρει και είναι πραγματικά κρίμα, γιατί το περιβάλλον της Formula 1 δεν περιορίζεται απλά και μόνο στους αγώνες. Ακόμα και το πολυδιαφημισμένο "Champion mode" δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια υπό-ενότητα του Proving Grounds, όπου ο παίκτης θα πρέπει να φέρει εις πέρας επτά συγκεκριμένες δοκιμασίες. Ευτυχώς, όμως, τα ουσιαστικά modes του 2011 είναι και πάλι παρόντα, και έτσι όταν η δράση μεταφέρεται στην άσφαλτο, είτε μέσω ενός απλού αγώνα είτε μέσω μιας co-op αναμέτρησης, ένα εντονότατο αίσθημα ανακούφισης θα κατακλύσει τους φίλους του αθλήματος, γιατί πολύ απλά το F1 2012 δεν έχει κάνει βήματα, αλλά άλματα προόδου.
Η ώρα των βελτιώσεων…
Η πρώτη εμφανής βελτίωση εντοπίζεται στον τρόπο με τον οποίο το εκάστοτε μονοθέσιο πατάει επάνω στην άσφαλτο, με τις αναρτήσεις να λειτουργούν με ένα μοναδικό και ρεαλιστικότατο τρόπο. Σημαντικές αλλαγές έχουν δεχθεί τόσο η επιτάχυνση όσο και η επιβράδυνση, ενώ και το KERS, όταν ενεργοποιείται, γίνεται άμεσα αντιληπτό. Όμως, το εκπληκτικό της υπόθεσης εντοπίζεται στους τομείς φρεναρίσματος και προσέγγισης μιας στροφής, και εδώ ο τίτλος θέτει εκτός μάχης ακόμα και τις "σοβαρές" και εξεζητημένες προτάσεις που συναντάει κανείς μόνο στο PC.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου