Η θρυλική σειρά Civilization αποτελείται από παιχνίδια στρατηγικής, τα οποία επιτρέπουν να πάρετε τον έλεγχο του κόσμου κάτω από ένα εξαιρετικά πολύπλοκο σύστημα οικονομίας, πολιτικής, στρατηγικής και πολεμικής τακτικής. Ξεκινώντας από τα αρχαία χρόνια, προσπαθείτε να αναπτύξετε το κρατίδιό σας, να απλώσετε τα σύνορά σας, να εξελιχθείτε τεχνολογικά και πολιτικά και, εν τέλει, να κερδίσετε με οποιοδήποτε τρόπο την κεντρική θέση στο παγκόσμιο στερέωμα. Η κυκλοφορία του Civilization V αντιμετωπίστηκε κάπως χλιαρά από το κοινό εξαιτίας ορισμένων σημαντικών προβλημάτων του.
Η ΑΙ υπέφερε από τεράστιες "τρύπες" στη στρατηγική των μαχών, τρύπες απαράδεκτες για τη σημερινή εποχή, ενώ το παιχνίδι στο σύνολό του είχε διάφορες μικροελλείψεις και προβληματάκια. Βέβαια, με εξαίρεση την ΑΙ, το Civ V αγαπήθηκε πάρα πολύ από τους περισσότερους παίκτες, αλλά η γενικότερη αίσθηση πως το IV ήταν ανώτερο, κατάφερε να σταθεί σαν μαύρο σύννεφο πάνω από το μέλλον της σειράς.
Τι άλλαξε, τι μένει ίδιο
Ενάμιση χρόνο μετά, η Firaxis κυκλοφορεί το πρώτο expansion του Civ V με τον τίτλο "Gods & Kings" και υπόσχεται σημαντικές προσθήκες και βελτιώσεις στο κεντρικό παιχνίδι, καθώς και αρκετούς νέους χάρτες και σενάρια. Είναι, όμως, έτσι τα πράγματα; Η απάντηση βρίσκεται μάλλον κάπου στη μέση, καθώς το Gods & Kings όντως προσθέτει αρκετά στοιχεία που έλλειπαν από το Civ V, αλλά μάλλον δύσκολα αιτιολογεί την τιμή του και την υπόστασή του ως expansion. Μην μας παρεξηγείτε, το νέο υλικό είναι υπέροχο και σίγουρα θα σας βοηθήσει να κολλήσετε ξανά μέσα στον κόσμο του Sid Meier.
Το πρόβλημα είναι πως αφήνει μια αίσθηση "ανεκπλήρωτου", που δύσκολα μπορείτε να απωθήσετε από το μυαλό σας. Αυτό δεν είναι πρόβλημα του expansion, αλλά πρόβλημα του βασικού τίτλου. Το Civilization V, σε μια προσπάθεια να γίνει πιο προσβάσιμο προς νέους παίκτες, εξαφάνισε ή απλοποίησε πολλά από τα στοιχεία που υπήρχαν σε προηγούμενες εκδόσεις της σειράς, κίνηση που είχε ως αποτέλεσμα ένα πολύ πιο βατό παιχνίδι αλλά και αρκετή γκρίνια από τους hardcore παίκτες.
Το Gods & Kings προσπαθεί να διορθώσει την κατάσταση, επαναφέροντας στη σειρά το στοιχείο της θρησκείας και της κατασκοπίας και δίνοντάς τους σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη των γεγονότων. Η κατασκοπία είναι κάπως αυτοματοποιημένη για να πούμε την αλήθεια, αλλά τη δουλειά της την κάνει σωστά. Μπορείτε να στείλετε τους κατασκόπους σας να ανιχνεύσουν τις κινήσεις των εχθρών σας, να «μαγειρέψουν» εκλογικά αποτελέσματα, να επηρεάσουν το λαό τους, να κλέψουν τεχνολογίες, αλλά και να ανακαλύψουν τις αδυναμίες τους.
Βέβαια, αν τους πιάσουν ζωντανούς, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να βρεθείτε απέναντι σε εχθρικές αντεπιθέσεις και σοβαρά διπλωματικά προβλήματα. Η θρησκεία από την άλλη, παίρνει έναν πολύ πιο σημαντικό ρόλο στο παιχνίδι. Ξεκινώντας από τα αρχαϊκά χρόνια, σιγά σιγά δημιουργείτε μια τυπική, πολυθεϊστική θρησκεία γύρω από το λαό σας.
Όταν έχετε αποκτήσει αρκετή πίστη και εξελίξει την πρωτεύουσά σας, ένας προφήτης εμφανίζεται και κηρύσσει τη δική σας θρησκεία. Από εκεί και πέρα μπορείτε να την προωθήσετε στα πέρατα της γης με τα αναμενόμενα οφέλη (κοινή θρησκεία ανάμεσα στα κράτη = φιλικότερες σχέσεις) αλλά και προβλήματα (οι ιεραπόστολοί σας δεν γίνονται δεκτοί από τις άλλες θρησκείες και μπορούν να ξεκινήσουν εύκολα θρησκευτικοί πόλεμοι). Καθώς η θρησκεία σας εξελίσσεται, μπορείτε να αποκτήσετε ορισμένα bonus, τα οποία κλειδώνουν για τη δική σας θρησκεία αποκλειστικά, βοηθώντας έτσι τον κάθε παίκτη να χτίσει τη θρησκεία του σύμφωνα με το τρόπο παιχνιδιού που τον ενδιαφέρει.
Οι διαθέσιμες θρησκείες του παιχνιδιού είναι 11 (μπορείτε να τις αφήσετε με τα κλασσικά τους ονόματα ή να τις μετονομάσετε) ενώ, όπως είναι αναμενόμενο, την εμφάνισή τους κάνουν και ειδικά «θρησκευτικά» units, όπως οι Inquisitors, τα οποία βοηθούν στην εξάπλωση της θρησκείας σας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου