Pages - Menu

Παρασκευή 14 Οκτωβρίου 2011

X-Men Destiny

Αναμφίβολα η Silicon Knights αποτελεί μία εταιρία με υψηλές περγαμηνές στο παρελθόν της, η οποία συχνά αποτελούσε μία μακρινή ανάμνηση ελέω των αραιών κυκλοφοριών της. Έχοντας στο ενεργητικό της το κλασσικό Blood Omen, το μοναδικό Eternal Darkness, το εξαιρετικό remake Metal Gear Solid: Twin Snakes αλλά ακόμα και το αμφιλεγόμενο -αλλά για πολλούς (μαζί με τον γραφόντα) ιδιαίτερης ποιότητας- Too Human, μία νέα της κυκλοφορία δε θα μας άφηνε αδιάφορους. Τρία χρόνια, λοιπόν, μετά τους φουτουριστικούς Νορβηγούς θεούς, οι Καναδοί επιστρέφουν αλλά… όχι ακριβώς δριμύτεροι. Έχοντας αναλάβει το franchise των X-Men, η νέα τους δημιουργία θα μας τοποθετήσει –για πολλοστή φορά στα gaming δεδομένα- στις περιπέτειες της πασίγνωστης ομάδας μεταλλαγμένων της Marvel.
Δυστυχώς, το πόνημα της Silicon Knights δεν καταφέρνει σε καμία περίπτωση να δικαιολογήσει την ύπαρξη του ονόματός της ως δημιουργός του τίτλου, καθώς το τελικό αποτέλεσμα δείχνει να αποτελεί απόρροια χαμηλού προϋπολογισμού, χωρίς να έχει ανάλογη τιμή πώλησης. Το X-Men Destiny δίνει την εντύπωση ενός εγχειρήματος που αναπτυσσόταν από κάποια μικρή ομάδα εντός της Silicon Knights, παράλληλα με κάποια δημιουργία του πραγματικού βεληνεκούς των Καναδών που δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Να τονίσουμε βέβαια, ότι αυτή η σκέψη δεν αποτελεί παρά μια ελπίδα μας για τις δυνατότητες της ομάδας ανάπτυξης και όχι γεγονός.
Οι κομπάρσοι πρωταγωνιστές και οι πρωταγωνιστές κομπάρσοι…
Σε αντίθεση με τη συντριπτική πλειοψηφία των τίτλων που ασχολούνται με τους X-Men, εδώ δε γίνεται ποτέ να πάρουμε τον έλεγχο οποιασδήποτε από τις δεκάδες γνωστές προσωπικότητες. Αντιθέτως, εξαρχής καλούμαστε να διαλέξουμε ανάμεσα από τρία προσχεδιασμένα μοντέλα, αποκλειστικά δημιουργημένα για τον τίτλο. Ένα κορίτσι, και δύο νεαροί με ξεχωριστές σωματικές διαπλάσεις, αποτελούν τις αρχικές επιλογές μας, μάλλον προς απογοήτευση των fans του franchise. Η μόνη διαφορά που παρουσιάζεται ανάλογα με την επιλογή μας, εντοπίζεται σε ένα μικρό εισαγωγικό βίντεο, που μας δίνει ελάχιστες πληροφορίες για τον εκάστοτε χαρακτήρα αλλά και στη φωνή που θα ακούμε αργότερα στους διαλόγους. Καθαρά σε gameplay επίπεδο τίποτα δεν διαφοροποιείται.
Εξαρχής μαθαίνουμε ότι ο κόσμος μαστίζεται από φυσικές καταστροφές, ενώ επίσης πως ο Professor X έχει σκοτωθεί στα χέρια του Bastion. Εν συνεχεία, ο τίτλος θα μας τοποθετήσει στην αρχή μίας ακόμα διαμάχης μεταξύ των δυνάμεων του Cyclops και αυτών του Magneto, που θα βρει τον ήρωά μας στη μέση. Το σενάριο δεν έχει να επιδείξει οτιδήποτε το ενδιαφέρον, με την ανατροπή προς το τέλος του τίτλου να φαίνεται από μίλια μακριά, ενώ οι περισσότεροι διάλογοι με το πλήθος των μεταλλαγμένων που θα συναντήσουμε, δείχνουν να βρίσκονται εκεί μόνο για τη σύντομη προβολή της κάθε πασίγνωστης προσωπικότητας (ή fan service αν προτιμάτε).
Πολύ συχνά λοιπόν, θα βρεθούμε σε διαλόγους με μεταλλαγμένους και των δύο ομάδων, όπου ορισμένες φορές θα κληθούμε να κάνουμε επιλογές σχετικά με την ομάδα που θέλουμε να βοηθήσουμε. Ωστόσο, οι επιλογές μας είναι εξαιρετικά πλασματικές, καθώς η ροή της υπόθεσης και τα επίπεδα παραμένουν τα ίδια, ανεξάρτητα από την ομάδα με την οποία θα συνταχθούμε. Επιπλέον, η μπάρα που μας δείχνει την πλευρά στην οποία συγκλίνουμε ανάλογα με τις επιλογές μας, μάλλον υπάρχει… απλά για να υπάρχει, καθώς ο ένας από τους δύο τερματισμούς που θα παρακολουθήσουμε, εξαρτάται αποκλειστικά από μία και μόνο επιλογή που θα κάνουμε στην τελευταία αποστολή.
Σκοτώστε 10 εχθρούς, σκοτώστε 15 εχθρούς, σκοτώστε…
Το σενάριο λοιπόν είναι ιδιαίτερα κλισέ, προσφέροντας μία ιστορία που την έχουμε δει πολλάκις και καλύτερα ειπωμένη, κάτι που ισχύει και στον τομέα του gameplay. Όπως είπαμε στην αρχή, και οι τρεις χαρακτήρες έχουν την ίδια συμπεριφορά. Η κύρια και επιφανειακή διαφοροποίηση στο gameplay γίνεται δευτερόλεπτα πριν πάρουμε τον έλεγχο του χαρακτήρα μας, όπου διαλέγουμε το είδος των δυνάμεων που θα έχει.

Αυτό αποτελεί την υπερφυσική μυϊκή δύναμη, τη δυνατότητα να εξαπολύουμε ενέργεια ως ένα άλλος Cyclops και –τέλος-, το λεγόμενο "Shadow Matter", που μας επιτρέπει να δημιουργούμε λεπίδες χρησιμοποιώντας σκοτεινή ύλη. Όμως, η διαφορά μεταξύ των δυνάμεων είναι μικρή καθώς ο τίτλος δεν αποτελεί κάτι περισσότερο από ένα ατέλειωτο button masher. Τα combos είναι ελάχιστα ενώ και η ευκολία με την οποία σκοτώνονται οι αντίπαλοι δεν απαιτούν τίποτε άλλο από το συνεχές πάτημα της κύριας επίθεσης, με το ενδεχόμενο πάτημα της δυνατής επίθεσης για μία υποψία ποικιλίας. Έχουμε τη δυνατότητα να κάνουμε αναβαθμίσεις στις κύριες δυνάμεις μας, αλλά οι διαφοροποιήσεις που προσφέρουν πάσχουν από έλλειψη φαντασίας και ποικιλίας.
Μία απέλπιδα προσπάθεια φαίνεται να έγινε στη δημιουργία κάποιας ταυτότητας στον τίτλο, ώστε –θεωρητικά- να διαφοροποιείται από το σύνολο των παιχνιδιών που αντλούν τη θεματολογία τους από τους X-Men, μέσω του μηχανισμού των X-Genes. Τα τελευταία τα βρίσκουμε σταδιακά στα διάφορα επίπεδα και μας προσφέρουν τις ιδιαίτερες δυνάμεις διάσημων μεταλλαγμένων, χωρισμένες στις εξής κατηγορίες: επιθετικές, αμυντικές και βοηθητικές.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου