Pages - Menu
▼
Κυριακή 10 Απριλίου 2011
Serious Sam HD: First and Second Encounters
Λίγους μήνες πριν τον ερχομό του πασίγνωστου Δούκα των βιντεοπαιχνιδιών, έχουμε για άλλη μία φορά τη δυνατότητα να ασχοληθούμε με τον αντίζηλό του, ξαναγυρίζοντας το χρόνο πίσω σε μία εποχή όπου το είδος των FPS ήταν λίγο διαφορετικό από ό,τι είναι σήμερα. Όσοι δεν είχαν την ευκαιρία να θυμηθούν ή να μάθουν για τη σειρά των Serious Sam, μέσω της κυκλοφορίας τους στην υπηρεσία του Xbox Live ή της Steam (για υπολογιστές), θα έχουν πλέον την ευκαιρία να προμηθευτούν τη συλλογή των First και Second Encounter σε retail μορφή. Πλοκή; Απλά σκοτώστε όποιον εξωγήινο δείτε μπροστά σας Παρόλο που οι δύο τίτλοι είχαν μεταξύ τους μόλις ένα χρόνο διαφορά από την έκδοσή τους, προσφέροντας ελάχιστες διαφορές στον τεχνικό τομέα, στο συγκεκριμένο πακέτο το πρώτο μέρος αποτελεί απλά μία “γυαλισμένη” μεταφορά του πρωτότυπου, ενώ το δεύτερο μέρος κάνει χρήση της καινούριας Serious Engine 3, η οποία αποτελεί τη βάση του αναμενόμενου Serious Sam 3: BFE. Ξεκινώντας τις “συμπλοκές” με τη σειρά, ασχοληθήκαμε αρχικά με την πρώτη περιπέτεια του Sam “Serious” Stone. Δεν χρειάζεται να περάσουν παρά μερικά λεπτά, για να θυμηθούμε ότι το σενάριο υπάρχει απλά και μόνο για να μας δώσει την πιο απλή δικαιολογία για την εξόντωση αμέτρητων εξωγήινων και κάθε λογής τερατουργημάτων. Οι διάφορες πληροφορίες μας δίνονται αποκλειστικά μέσω κειμένων, όπου το πάτημα του A για το προσπέρασμά τους δείχνει ως μία απόλυτα λογική ενέργεια. Εν συντομία, βρισκόμαστε στον 22ο αιώνα, όπου η εξωγήινη φυλή των Mental απειλεί με πλήρη καταστροφή τον πληθυσμό της Γης. Ως ύστατη λύση, ο σκληροτράχηλος Sam Stone (a.k.a. Serious Sam) θα σταλεί στην Αίγυπτο, ώστε να βρει τη συσκευή Time Lock, με τη βοήθεια της οποίας θα μεταφερθεί στο παρελθόν προκειμένου να εξοντώσει τους Mental στην παρθενική τους εμφάνιση. Αναμφίβολα, το σενάριο δεν έχει καμία ελπίδα δημιουργίας ενδιαφέροντος, αφήνοντας όλο το βάρος στην ασταμάτητη και καταιγιστική δράση που θα ξεκινήσει από το πρώτο κιόλας λεπτό. Ξαναζώντας τις ένδοξες στιγμές του Serious Sam Εξαρχής θα βρεθούμε στο κύριο μοτίβο του τίτλου, το οποίο θέλει τις περιοχές να εναλλάσσονται συνεχώς μεταξύ τεράστιων εξωτερικών εκτάσεων και κλειστών εσωτερικών χώρων, με όλα τα περιβάλλοντα να είναι πάντα εμπνευσμένα από την αρχαία Αίγυπτο. Στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το μέγεθος είναι τέτοιο, ώστε να επιτρέπει την εμφάνιση μεγάλου αριθμού εχθρικών μονάδων. Η ποικιλία των εχθρών είναι αρκετά μεγάλη, προσφέροντάς μας -σε μεγάλους αριθμούς- τους σουρεαλιστικούς ακέφαλους στρατιώτες, τεράστιες αράχνες οπλισμένες με ανώδυνους, mechs και βαλκυρίες μεταξύ διαφόρων άλλων εχθρικών μοντέλων. Πολλές φορές οι διαφορετικοί τύποι εχθρών κάνουν ταυτόχρονα την εμφάνισή τους σε διάφορες “αρένες”, όπου οι δυνατότητες κάλυψης είναι συχνά ελάχιστες ή εξαιρετικά προσωρινές δεδομένου ότι οι εχθροί επιτίθενται από παντού, με την τεχνητή νοημοσύνη να τους διατάζει συνεχώς να έρχονται κατά πάνω μας. Η δράση είναι, λοιπόν, ασταμάτητη απαιτώντας από εμάς τη συνεχή κίνηση για την αποφυγή εχθρικών επιθέσεων, αλλά και την εύρεση των πολύτιμων πυρομαχικών και ενεργειών. Όπως πρόσταζαν οι επιταγές της εποχής λοιπόν -λίγο πριν τον ερχομό του Halo- η αυτόματη αναζωογόνηση απουσιάζει πλήρως, απαιτώντας την εύρεση ενεργειών καθώς και πολύτιμων “ασπίδων”. Όπως είναι φυσικό, αυτός ο μηχανισμός της ενέργειας είναι σε θέση να προκαλέσει μεγαλύτερο άγχος για την επιβίωσή μας, αλλά και εκνευρισμό σε περιπτώσεις που θα βρεθούμε πρακτικά σε κάποιο αδιέξοδο (όποτε βρεθούμε στη δυσάρεστη θέση να πλησιάσουμε κάποια νέα εχθρική εισβολή εχθρών, έχοντας μονοψήφιο αριθμό ενέργειας και κανένα power-up στον ορίζοντα). Ευτυχώς, η εξαιρετικά καλοδεχούμενη δυνατότητα των quick saves με το πάτημα του Y, βοηθά σημαντικά στην αποφυγή κάλυψης μεγάλων αποστάσεων σε περίπτωση που χάσουμε, δημιουργώντας επίσης την πεποίθηση ότι αυτό το σύστημα των saves θα έπρεπε να είναι ενσωματωμένο στα σύγχρονα FPS.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου