Pages - Menu
▼
Δευτέρα 18 Απριλίου 2011
Fate of the World
Δεν υπάρχουν πολλά παιχνίδια που να ασχολούνται με περιβαλλοντολογικά θέματα είναι η αλήθεια. Σε άλλα είδη είναι αρκετά συνηθισμένο να βλέπουμε βιντεοπαιχνίδια να καταπιάνονται με πραγματικά θέματα και γεγονότα (όπως επιδρομές στη Μέση Ανατολή, παγκόσμιους πολέμους και άλλα), είναι όμως σπάνιο να συναντήσει κανείς ένα παιχνίδι, που προσπαθεί να στηρίξει μερικούς gameplay μηχανισμούς στην οικονομική, πετρελαϊκή, οικολογική και πληθυσμιακή κρίση. Το Fate of the World προσπαθεί να διαπραγματευτεί μια σειρά από τέτοια θέματα, ακόμα και αν πολλές φορές το κάνει σε μελλοντικό χρόνο και μέσα από φανταστικά γεγονότα. Είναι δύσκολο να περιγράψει κανείς με ποιο παιχνίδι μοιάζει το Fate of the World, γιατί η αλήθεια είναι ότι δεν μοιάζει με κανένα. Το να έρχεται αντιμέτωπος ο παίκτης με μια σειρά από φυσικές (και όχι μόνο) καταστροφές, μπορεί να είναι κάτι που έχει ξαναγίνει στο παρελθόν μέσα από την σειρά Civilization, όμως εκεί που διαφέρει σημαντικά το Fate of the World είναι στους μηχανισμούς. Όσο και αν φαίνεται παράξενο, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα πάντρεμα του Civilization και του... Yu-Gi-Oh. Δεν είναι όλοι οι γάμοι όμως επιτυχημένοι. «GEO»: Global Environmental Organization Στο Fate of the World ο πλανήτης βρίσκεται σε κίνδυνο. Μετά από καταστροφικούς τυφώνες, αύξηση της θερμοκρασίας, λιώσιμο των πάγων και αύξηση της στάθμης της θάλασσας, ο πλανήτης έπρεπε να ανταποκριθεί με κάποιον τρόπο στα παγκόσμια αυτά ζητήματα. Έτσι λοιπόν, ιδρύεται ο GEO (Global Environmental Organization), με τον παίκτη να βρίσκεται στη θέση του προέδρου αυτού του οργανισμού. Τα θέματα που θα απασχολήσουν αυτόν τον οργανισμό είναι συγκεκριμένα και αρκετά πολύπλοκα. Το θέμα της Αφρικής, η πετρελαϊκή κρίση και η μείωση κατά τρεις βαθμούς της μέγιστης θερμοκρασίας του πλανήτη, θα είναι τα βασικά προβλήματα (δηλαδή, οι πίστες) στα οποία θα κληθεί να δώσει λύσεις ο παίκτης, ενώ το τελευταίο επίπεδο του παιχνιδιού έχει να κάνει με ακριβώς το αντίθετο: με την καταστροφή του πλανήτη από τον παίκτη. Ο βασικός gameplay μηχανισμός και το όπλο που έχει στα χέρια του ο παίκτης, προκειμένου να οδηγήσει ομαλά τον πλανήτη από το έτος 2020 μέχρι το έτος 2200, είναι μερικές... κάρτες. Το Fate of the World δεν είναι ένα RTS, όπως μπορεί να νομίσει κανείς αρχικά, αλλά θα μπορούσαμε να το χαρακτηρίσουμε περισσότερο ως ένα παιχνίδι αποφάσεων, οι οποίες αποφάσεις παρουσιάζονται με τη μορφή διαφόρων καρτών. Η βασική δυσκολία του Fate of the World έχει να κάνει τόσο με το budget και με τις ισορροπίες που πρέπει να κρατά ο παίκτης ανάμεσα στις διαφορετικές περιοχές του κόσμου, αλλά και με τα ορισμένα «lose conditions», τα οποία έχει η κάθε αποστολή. Συνολικά, θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ένα δύσκολο παιχνίδι, όμως η δυσκολία προκύπτει περισσότερο από την ασάφεια του όλου μηχανισμού με τις κάρτες, αλλά και από ορισμένα τυχαία γεγονότα. Με το αρχικό budget του GEO, ο παίκτης πρέπει αρχικά να «αγοράσει» recruits (εκπροσώπους) στην κάθε γωνιά της Γης. Ο ρόλος αυτών των εκπροσώπων δεν είναι τίποτα άλλο από τις θέσεις για επιπλέον κάρτες, που μπορεί να ενεργοποιήσει στην κάθε περιοχή. Η ιδέα είναι, ότι όσα περισσότερα προβλήματα έχει μια περιοχή, τόσους περισσότερους εκπροσώπους θα πρέπει να αγοράζει ο παίκτης, άρα τόσες περισσότερες κάρτες θα μπορεί να ενεργοποιεί σε αυτήν την περιοχή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου