Pages - Menu

Τετάρτη 6 Απριλίου 2011

Darkest Hour: A Hearts of Iron Game

Το Darkest Hour: A Hearts of Iron game είναι ένα grand strategy παιχνίδι, που έχει δημιουργηθεί από modders στα fora της Paradox, οι οποίοι με τη σειρά τους βασίστηκαν στον πυρήνα του Hearts of Iron 2: Armageddon. Το Darkest Hour προσθέτει νέο περιεχόμενο και βελτιώσεις στο βασικό παιχνίδι, με πιο σημαντική τον ολοκαίνουργιο χάρτη. Όπως όλα τα grand strategy games, το Darkest Hour μας επιτρέπει να πάρουμε τον έλεγχο μίας χώρας και να τη διοικήσουμε σε όλα τα επίπεδα. Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος Το Darkest Hour διαθέτει δύο μεγάλα campaigns, τα οποία ξεκινούν το 1914 και το 1936 αντίστοιχα. Μία από τις χώρες που μπορούμε να επιλέξουμε στο πρώτο campaign είναι και η Ελλάδα. Ο νέος τίτλος της Paradox μας έβαλε να ξεσκονίσουμε τις γνώσεις μας στην ιστορία για να διαπιστώσουμε ότι τα γεγονότα που περιγράφει είναι ιστορικά ακριβή. Μετά τη λήξη του Β΄ Βαλκανικού Πολέμου, σε μία περίοδο που ο Ελευθέριος Βενιζέλος και ο βασιλιάς Κωνσταντίνος διαφωνούσαν για το αν η Ελλάδα έπρεπε να εισχωρήσει στον Ά Παγκόσμιο πόλεμο, έχουμε τη δυνατότητα να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας και να αλλάξουμε την Ιστορία. Όλες οι πληροφορίες που δίνονται από το παιχνίδι είναι ιστορικά σωστές, όπως για παράδειγμα η ευκαιρία να μπούμε στον πόλεμο από το 1914, βοηθώντας τους Σέρβους να αντιμετωπίσουν την εισβολή από τις αυστριακές και ουγγρικές δυνάμεις. Έχει γίνει πραγματικά πολύ καλή εργασία στη μεταφορά των γεγονότων και του κλίματος αστάθειας της εποχής, κάτι που προσθέτει πόντους στη συνολική εμπειρία. Τα πρώτα βήματα – Tutorial Τα grand strategy είναι πολύπλοκα παιχνίδια με παρά πολλά μενού και επιλογές, και το Darkest Hour δεν αποτελεί εξαίρεση. Το interface του παιχνιδιού δε θα δυσκολέψει όσους έχουν ξαναπαίξει κάποιον παρόμοιο τίτλο –είναι ουσιαστικά ίδιο με του Hearts of Iron 2-, αλλά παρά τη σωστή δομή του οι αρχάριοι είναι φυσικό να χαθούν στα πρώτα τους βήματα, κυρίως εξαιτίας του πλήθους των επιλογών που προσφέρονται. Το Tutorial είναι σωστά δομημένο και μπορεί να μάθει τους παίκτες πώς πρέπει να ενεργούν κατά τη διάρκεια των μαχών, ενώ εξηγεί τον τρόπο που λειτουργούν η παραγωγή, η διπλωματία και η ανάπτυξη νέων τεχνολογιών. Οι πληροφορίες που εξηγούνται μέσα από το tutorial είναι τόσο πολλές, που αμφιβάλουμε αν κάποιος που πρώτη φορά ασχολείται με το είδος, μπορεί να το παρακολουθήσει από την αρχή μέχρι το τέλος χωρίς να τον πιάσει... πονοκέφαλος. Η πολυπλοκότητα είναι αναπόσπαστο χαρακτηριστικό των εκπροσώπων του είδους και δεν πιστεύουμε ότι τα πράγματα θα μπορούσαν να είναι διαφορετικά. Ωστόσο, το Tutorial είναι διαχωρισμένο σε έξι διακριτές ενότητες, ώστε κάποιος να μπορεί να παρακολουθήσει ό,τι θέλει επιλεκτικά και να το επαναλάβει, ενώ δεν μας βάζει να επαναλάβουμε απλές κινήσεις, στοιχείο που θα αύξανε το μέγεθός του και θα μας κούραζε χωρίς λόγο. Σε γενικές γραμμές, το tutorial είναι ουσιαστικό και μπορεί να διδάξει αρκετά πράγματα όσους αποφασίσουν να ασχοληθούν μαζί του. Η διακυβέρνηση της χώρας – Gameplay Όπως και στους υπόλοιπους εκπρόσωπους του είδους, δεν υπάρχουν συγκεκριμένοι στόχοι στο campaign, αλλά ο παίκτης μπορεί να κινηθεί όπως επιθυμεί και στη συνέχεια να αντιμετωπίσει τις συνέπειες των πράξεών του. Όλες οι κινήσεις γίνονται σε πραγματικό χρόνο, ενώ έχουμε τη δυνατότητα -όποτε το επιθυμούμε- να παγώσουμε το παιχνίδι για να δώσουμε περαιτέρω εντολές. Κινήσεις, όπως η κατασκευή μίας αεροπορικής βάσης, η ανάπτυξη μίας καινούργιας τεχνολογίας ή η δημιουργία μίας νέας στρατιωτικής μονάδας, μπορεί να πάρει από μήνες έως λίγα χρόνια στο χρόνο του παιχνιδιού. Ακόμα και για την κίνηση των στρατιωτικών μονάδων μας στο χάρτη του παιχνιδιού συνήθως απαιτούνται κάποιες μέρες. Χωρίς τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε άμεσα νέες μονάδες ή να μετακινήσουμε γρήγορα τις ήδη υπάρχουσες, το βάρος πέφτει στη σωστή και έγκαιρη διάγνωση των εξωτερικών απειλών και την ορθή κατανομή των δυνάμεών μας. Στους τομείς της οικονομίας και της εσωτερικής πολιτικής έχουμε τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε ορισμένους αυτοματισμούς που διευκολύνουν το έργο μας, αλλά γενικά ο τίτλος έχει αρκετά απότομη καμπύλη εκμάθησης και υπάρχουν φορές που γίνεται χαοτικό. Ο σχετικά μεγάλος βαθμός δυσκολίας και πολυπλοκότητας είναι στοιχεία που αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της εμπειρίας, χάρη στην οποία μεγαλώνει η ηθική επιβράβευση όταν έρχονται μικρότερες ή μεγαλύτερες επιτυχίες. Υπάρχουν πέντε βαθμοί δυσκολίας, ενώ η επιθετικότητα της Α.Ι. μπορεί να ρυθμιστεί ξεχωριστά. Ακόμα και αν επιλέξουμε τις χαμηλότερες δυνατές ρυθμίσεις, η εχθρική Α.Ι. δε θα μας αφήσει σε ησυχία, αλλά οι εχθρικές χώρες θα εκμεταλλευτούν τα λάθη μας για να επιτεθούν. Ένα από τα στοιχεία που εμφανίζονται βελτιωμένα στο Darkest Hour είναι ο χάρτης. Πέρα από τον εικαστικό τομέα, ο τρόπος που απεικονίζονται οι χώρες -και ειδικά η Ελλάδα- ανταποκρίνεται σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό στην πραγματικότητα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου