Παρά το γεγονός πως ο μηχανισμός του πρόσκαιρου ταξιδιού στον χρόνο έχει κάνει την εμφάνισή του σε ουκ ολίγους τίτλους, φαίνεται πως ακόμα μπορεί να αποτελέσει πηγή έμπνευσης για τη δημιουργία παιχνιδιών, ικανών να προσφέρουν φρέσκιες εμπειρίες. Ένα νέο παράδειγμα χρήσης του εν λόγω μηχανισμού έρχεται να μας προσφέρει η γερμανική ερασιτεχνική ομάδα Brightside Games, η οποία αξίζει να σημειωθεί πως αριθμεί μόλις πέντε άτομα. Η πρώτη της δημιουργία, η οποία έτυχε μεγάλης αναγνώρισης σε διάφορους διαγωνισμούς ερασιτεχνικών τίτλων, αφορά στο Zeit² (ή “Χρόνος εις το τετράγωνο” ελληνιστί). Όπως γίνεται σαφές, η κύρια ιδέα αυτής της νέας “indie” δημιουργίας εντοπίζεται στη δυνατότητά μας να χειριζόμαστε το χρόνο, επιτρέποντάς μας να εκτελέσουμε rewind έως και 4,2 δευτερολέπτων.
Το πόνημα των Γερμανών αποτελεί ένα δισδιάστατο shoot ‘em up, το οποίο έχει σαφείς επιρροές από το Ikaruga, όσον αφορά στον τρόπο εξόντωσης διαφόρων εχθρών, αλλά και από το Flow, καθώς ο σχεδιασμός των αντίπαλων σκαφών είναι σαφέστατα επηρεασμένος από τον τίτλο του Playstation Network. Όπως ήδη αναφέραμε, στο Zeit² έχουμε την ικανότητα να γυρίζουμε το χρόνο πίσω με το πάτημα της αριστερής σκανδάλης (η δοκιμή έγινε στην έκδοση του Xbox 360). Σε αντίθεση, όμως, με άλλους τίτλους όπου αυτός ο μηχανισμός ενεργοποιείται προκειμένου να αποφύγουμε εχθρικές επιθέσεις ή να αναιρέσουμε τη ζημιά που μπορεί να έχουμε δεχθεί, εδώ η λειτουργία του rewind αποτελεί ουσιαστικά ένα βοήθημα της επιτυχούς εξόντωσης των αντίπαλων σκαφών.
Παρόλο που σε παρόμοια παιχνίδια προσπαθούμε να αποφεύγουμε τις εχθρικές μονάδες ή τα βλήματά τους, στο Zeit² θα έχουμε ως αποκλειστικό στόχο την εξόντωσή τους για δύο λόγους. Αφενός όταν φεύγουν από το αριστερό μέρος της οθόνης αφαιρούν αυτομάτως ένα κομμάτι της ενέργειάς μας, ανάλογο με το μέγεθος του αντιπάλου, αφετέρου το πέρασμα του εχθρού σημαίνει και τη μείωση του συντελεστή πολλαπλασιασμού των πόντων που κερδίζουμε, ο οποίος μπορεί να μας προσφέρει έως και τον τετραπλασιασμό τους.
Σε αντίθεση με άλλους τίτλους, όπου ο μετρητής του σκορ υπάρχει πολλές φορές απλά...για να υπάρχει, εδώ η συγκέντρωση πόντων αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι του κεντρικού στόχου μας, έχοντας παρόμοια βαρύτητα με αυτήν της επιτυχούς ολοκλήρωσης του εκάστοτε επιπέδου. Κάπου εδώ αποκτά και την κύρια σημασία της η ενεργοποίηση της μικρής, αλλά ουσιαστικής, επιστροφής στο χρόνο. Όποτε πραγματοποιούμε το rewind, εμφανίζεται ταυτόχρονα μία μαύρη εκδοχή του σκάφους μας, το οποίο επαναλαμβάνει ακριβώς τις κινήσεις που κάναμε για το χρονικό διάστημα που γυρίσαμε το χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο αποκτούμε –πρακτικά- για μερικά δευτερόλεπτα ένα δεύτερο βοηθό. Χρησιμοποιώντας αυτή τη μέθοδο, έχουμε τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουμε εχθρούς που μπορεί να εισέρχονται από διαφορετικά μέρη της οθόνης ή να συγκεντρώνουμε τα πυρά μας με αυτά της αντανάκλασης του σκάφους μας, προκειμένου να εξοντώνουμε γρηγορότερα δυνατούς αντιπάλους. Επιπλέον, όποτε πετυχαίνουμε το αντίγραφο του σκάφους μας, ενεργοποιούμε ειδικά πυρά που μπορεί να αποβούν ιδιαίτερα χρήσιμα στην εκκαθάριση των εχθρικών δυνάμεων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου