Η Square Enix αποφάσισε να διαθέσει στην αγορά ακόμα μια νέα δημιουργία και ενώ πριν μερικά χρόνια η συγκεκριμένη κίνηση θα προκαλούσε κύματα ενθουσιασμού, στην προκειμένη περίπτωση συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο. Με την ιαπωνική εταιρία να αναζητάει εδώ και καιρό το δρόμο της προς την επιτυχία, η απόφασή της να προσφέρει στους κατόχους του PlayStation Portable ένα νέο τίτλο είναι μάλλον λανθασμένη, γιατί δείχνει να στερείται έμπνευσης αλλά και πρωτοτυπίας. Το Lord of Arcana ακολουθεί την πεπατημένη της κατηγορίας στην οποία ανήκει (βλ. Monster Hunter) και έτσι απαιτείται υπομονή μέχρι τελικά κάποια στιγμή να δείξει τις αρετές του.
Δυστυχώς, όμως, οι ευχάριστες στιγμές είναι ελάχιστες και έτσι δείχνουν να χάνονται κάτω από τη γενικότερη πίεση των προβλημάτων. Η Access Games αποτυγχάνει να παραδώσει μια δημιουργία υψηλού επιπέδου, αν και τελικά το ερωτηματικό που γεννάται είναι πώς τελικά μια τέτοια πρόταση κατάφερε να πάρει την έγκριση της εταιρίας ώστε να κυκλοφορήσει στην αγορά. Και όλα αυτά σε μια περίοδο που το Monster Hunter έχει δείξει τον δρόμο προς την κορυφή, αλλά κανένας δεν εμφανίζεται ικανός ή διατεθειμένος να το ακολουθήσει.
Δίχως να αποτελέσει έκπληξη, το σενάριο δεν έχει ίχνος πρωτοτυπίας και έτσι οι παίκτες -αφού δημιουργήσουν το χαρακτήρα της αρεσκείας τους- πληροφορούνται πως θα πρέπει να συλλέξουν τις χαμένες "Stones of Arcana". Αυτά τα μαγικά αντικείμενα έχουν χαθεί και, φυσικά, δεν θα πρέπει να πέσουν σε λάθος χέρια. Η παραθαλάσσια πόλη Porto Carillo αποτελεί το κυρίως hub από όπου και ξεκινάει η κάθε αποστολή, ενώ στην πορεία γίνεται σαφές πως τελικά ο πρωταγωνιστής δεν είναι διόλου τυχαίος. Απώτερος σκοπός του είναι να βρει το δρόμο που χάραξαν πριν από αυτόν οι πρόγονοί του και να κερδίσει μια θέση στο πάνθεον των αρχαίων βασιλιάδων της Horodyn.
Level-up, level down και όποιος αντέξει
Η δράση ξεκινάει με έναν αρκετά έξυπνο τρόπο, με την ομάδα ανάπτυξης να μας προσφέρει έναν χαρακτήρα με όλα τα χαρακτηριστικά του στο μέγιστο, πριν τελικά, για κάποιο μυστήριο λόγο, χάσει όλες τις δυνάμεις του και από το level 40 μεταφερθεί ουσιαστικά στο μηδέν. Αυτό το τρικ θα ωθήσει τους παίκτες να προχωρήσουν, γνωρίζοντας εκ των προτέρων τα όρια στα οποία μπορούν να φτάσουν αν και μέχρι να γίνει αυτό εφικτό, απαιτείται υπομονή. Πολύ υπομονή.
Το Lord of Arcana είναι μια action πρόταση, πλαισιωμένη από πολλά RPG στοιχεία. Η πρώτη άσχημη εικόνα έρχεται από τον τρόπο με τον οποίο έχει αποδοθεί η περιπλάνηση στα κατά τα άλλα πανέμορφα επίπεδα, η οποία είναι υπερβολικά απλοποιημένη. Η λογική του τίτλου στηρίζεται στα dungeons και από τη στιγμή που ο παίκτης επιλέξει να εμπλακεί σε κάποιο από αυτά, η μετάβαση στην εκάστοτε περιοχή γίνεται αυτόματα. Πριν όμως γίνουν όλα τα παραπάνω, ο παίκτης επιβάλλεται να ολοκληρώσει μια δοκιμασία, το αποτέλεσμα της οποία θα κρίνει τη μετέπειτα πορεία του. Με αυτόν τον τρόπο το επίπεδο δυσκολίας προσαρμόζεται στα μέτρα του καθενός, αν και συνολικά το Lord of Arcana είναι μια αρκετά δύσκολη περιπέτεια.
Η δράση δεν θα αργήσει να ξεκινήσει, αλλά οι πρώτες εντυπώσεις δεν θα είναι και οι καλύτερες, γιατί πολύ απλά το χαμηλό επίπεδο του χαρακτήρα που ελέγχουμε, δεν συγκρίνεται με αυτό που οι παίκτες συνάντησαν στην αρχή. Το leveling-up γίνεται αυτόματα και με εκνευριστικά αργούς ρυθμούς. Ωστόσο, δεν είναι αυτό το μεγαλύτερο μειονέκτημα. Η επιβράβευση έπειτα από κάθε μάχη θα είναι δυσανάλογη του κόπου για την επίτευξη της νίκης, γιατί όπως αναφέρθηκε λίγο παραπάνω, οι αντίπαλοι αποδεικνύονται σκληρά καρύδια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου