HEALTH NEWS

HEALTH NEWS
Επικαιροποιημένο εμβόλιο, κατά του κορωνοϊού, για τον γενικό πληθυσμό έρχεται το φθινόπωρο, όπως δήλωσε ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος. Ο καθηγητής Πνευμονολογίας-Εντατικής θεραπείας μίλησε αναλυτικά στην εκπομπή «Mega Σαββατοκύριακο» αναφορικά με την εξέλιξη της πανδημίας του κορωνοϊού, αλλά και την ευλογία των πιθήκων, μετά και τον εντοπισμό και δεύτερου κρούσματος στην Ελλάδα. Βασιλακόπουλος: «Επικαιροποιημένο εμβόλιο για τον γενικό πληθυσμό το φθινόπωρο» Ο Θεόδωρος Βασιλακόπουλος τόνισε ότι το φθινόπωρο θα υπάρχει για όλους το επικαιροποιημένο εμβόλιο, που θα περιλαμβάνει στη σύνθεσή του όλες τις μεταλλάξεις του Covid-19, που υπάρχουν μέχρι τώρα, και θα κληθεί να το κάνει όλος ο πληθυσμός. Ωστόσο, ο καθηγητής προέτρεψε όλους όσοι είναι πάνω από 60 ή έχουν ανοσοκαταστολές να προβούν άμεσα στην 4η δόση, το πρόγραμμα της οποίας δεν πηγαίνει όσο καλά θα περίμεναν οι Αρχές. «Η πανδημία είναι σε ύφεση και χάρη στα νέα σημαντικά όπλα που έχουμε κατά του Covid-19 , δηλαδή τα πολύ αποτελεσματικά χάπια, ο κορωνοϊός δεν θα ξαναγίνει αυτό που ήταν για την κοινωνία», επισήμανε.

Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2023

Freegr network

Ακρίβεια: Νέες ανατιμήσεις έως 5,7% φέρνει το 2024

 


Ακρίβεια και ανατιμήσεις, αν και ηπιότερες σε σχέση με φέτος, έρχονται το 2024 – Πόσο θα αυξηθούν τρόφιμα, απορρυπαντικά και είδη προσωπικής φροντίδας

Ακρίβεια και ανατιμήσεις, αν και ηπιότερες σε σχέση με φέτος, είναι τα «δώρα» του 2024 προς τους καταναλωτές, οι οποίοι καθώς φαίνεται θα συνεχίσουν να επιλέγουν συνειδητά την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στα σούπερ μάρκετ όχι όμως αποκλειστικά λόγω τιμής, αλλά και γιατί έχουν πειστεί ότι πρόκειται για αγαθά καλής ποιότητας.

«Θα είναι πληθωριστική και η επόμενη χρονιά, αλλά όχι με αυτή τη δύναμη», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Δέσποινα Κατσίπη, διευθύντρια πωλήσεων της Circana, αναφερόμενη στο επίπεδο των ανατιμήσεων το 2024.

Ανάλογη άποψη εξέφρασε και ο κος Βάιος Δημοράγκας, CEO της NielsenIQ, ο οποίος σημείωσε πως «οι ακριβές τιμές θα παραμείνουν» αν και «βλέπουμε μια αποκλιμάκωση».

Νέες ανατιμήσεις έως 5,7% το 2024

Πιο αναλυτικά, σύμφωνα με τις προβλέψεις της Circana, όπως τις παρουσίασε η κ. Κατσίπη από το βήμα του 14ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ, οι ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ για του χρόνου υπολογίζεται ότι θα κινηθούν στο +4,5% στο σύνολο των ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) από +7,3% που ήταν οι αυξήσεις το 2023.

Ειδικότερα στα τρόφιμα, που αντιπροσωπεύουν το 75% του καλαθιού των καταναλωτών, προβλέπεται ότι αυξήσεις των τιμών θα ανέλθουν στο +4,6% (+7,3% το 2023), στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας θα είναι χαμηλότερες στο +4% (+7,2% το 2023), ενώ η κατηγορία που θα εμφανίσει την υψηλότερη αύξηση θα είναι τα είδη νοικοκυριού (καθαριστικά, απορρυπαντικά κ.λπ.), καθώς εκτιμάται ότι θα φτάσει στο +5,7% από +9,2% το 2023.

Παρά τις νέες αυξήσεις, αν και μικρότερες συγκριτικά με τη φετινή χρονιά, οριακά θα έχουμε και μια αύξηση στις ποσότητες τροφίμων που θα αγοράσουν οι καταναλωτές, σύμφωνα με την κα Κατσίπη, κι αυτό γιατί λόγω πληθωριστικών πιέσεων που θα συνεχιστούν περισσότεροι καταναλωτές «θα μείνουν σπίτι, θα μαγειρέψουν σπίτι, θα καταναλώσουν στο σπίτι» μειώνοντας τις εξόδους τους προς τα καταστήματα εστίασης. Στον αντίποδα αναμένεται να πιεστούν οι πωλήσεις σε όγκο στις κατηγορίες των ειδών νοικοκυριού και προσωπικής φροντίδας.

Με αυτό το forecast, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ όσον αφορά στα ταχυκίνητα προϊόντα θα αυξηθεί κατά 4,8%, ενώ στα τρόφιμα η αξία πωλήσεων θα είναι πάνω κατά 5,1%, στα είδη νοικοκυριού κατά 4,5% και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 3,2%.

Τα 1.100 έφτασαν τα προϊόντα της «Μόνιμης Μείωσης Τιμής»

Την ίδια ώρα ο υπουργός Ανάπτυξης, Κώστας Σκρέκας, υποστήριξε ότι τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της ακρίβειας αποδίδουν με τα προϊόντα που έχουν ενταχθεί στην πρωτοβουλία «Μόνιμη Μείωση Τιμής» να ξεπερνούν τα 1.100.

Ωστόσο σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ, μόλις 1 στους 10 καταναλωτές συμμερίζεται την άποψη της κυβέρνησης θεωρώντας ότι το μέτρο για τη «Μόνιμη Μείωση Τιμής» βοηθάει στην αντιμετώπιση της ακρίβειας. Η συντριπτική πλειονότητα των συμμετεχόντων, ήτοι 8 στους 10, απάντησαν ότι η λύση είναι η μείωση του ΦΠΑ στα βασικά τρόφιμα, μια επιλογή που όμως έχει αποκλειστεί ως μη αποτελεσματική από την κυβέρνηση, όπως επανέλαβε ο κος Σωτήρης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος και Διευθύνων Σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, αναφέρθηκε στη διάταξη για τον περιορισμό του μικτού περιθωρίου κέρδους, σχολιάζοντας πως κλείνει αισίως 3,5 χρόνια, ενώ σε ό,τι αφορά το «καλάθι του νοικοκυριού» το οποίο βρίσκεται σε ισχύ εδώ και έναν χρόνο, σημείωσε χαρακτηριστικά πως «μόνο εμείς θυμόμαστε ότι υπάρχει καλάθι, ο καταναλωτής το έχει ξεχάσει».

Freegr network

About Freegr network -

Author Description here.. Nulla sagittis convallis. Curabitur consequat. Quisque metus enim, venenatis fermentum, mollis in, porta et, nibh. Duis vulputate elit in elit. Mauris dictum libero id justo.

Subscribe to this Blog via Email :