Κυριακή 1 Ιανουαρίου 2017

Hitman: Season 1 Review

Η ανάπτυξη του έκτου Hitman έμελλε να είναι... επεισοδιακή. Ανατρέχοντας γρήγορα στον ψηφιακό τύπο του 2013, θυμάμαι πως το αξιόλογο (αν και αμφιλεγόμενο για μία μερίδα κριτικών και κοινού) Hitman Absolution, μαζί με ορισμένες ακόμη ΑΑΑ παραγωγές της Square Enix εκείνης της εποχής, απέτυχε να εκπληρώσει τους στόχους πωλήσεων της εταιρείας. Ένα γεγονός που λίγο αργότερα οδήγησε τη Square Enix στην απόφαση να απολύσει σχεδόν τους μισούς εργαζομένους της Io-Interactive και να ακυρώσει ένα μεγάλου προϋπολογισμού project πριν καν αυτό ανακοινωθεί. Το μέλλον της σειράς Hitman διαγραφόταν, αν μη τι άλλο, ομιχλώδες. Ώσπου το νέο Hitman ανακοινώθηκε το 2015. Τον αρχικό μου ενθουσιασμό ήρθε σύντομα να αντικαταστήσει ένα συναίσθημα αμφιβολίας, όταν μάθαμε πως το παιχνίδι είναι επεισοδικό, χωρισμένο σε έξι μέρη που μπορούν να αγοραστούν είτε μεμονωμένα είτε ως μέρος ενός πλήρους πακέτου. Όπως ήταν λογικό, πολλοί φαν της σειράς δεν είδαν με καλό μάτι το επεισοδικό μοντέλο. Περιμένοντας λοιπόν καρτερικά την διάθεση όλων των επεισοδίων, λίγο πριν την εκπνοή του 2016, ξεκίνησα αρκετά προβληματισμένος την πρώτη σεζόν του Hitman.
Τα γεγονότα του παιχνιδιού έχουν ως αφετηρία το έτος 1999. Η μυστική εταιρεία επαγγελματιών δολοφόνων ICA, έχοντας πληροφορηθεί για τις ιδιαίτερες ικανότητες ενός από τους κλώνους του γενετιστή Ort-Meyer, καλεί τον -ανώνυμο μέχρι εκείνη την στιγμή- χαρακτήρα σας στo αρχηγείο της, ώστε να περάσει από εκπαίδευση για να καταταγεί στο ενεργό δυναμικό της. Εκεί συναντάει την γνωστή από τα προηγούμενα Hitman, Diana Burnwood και τον συνεργάτη της Erich Soders, οι οποίοι ως διαχειριστές του handler program επιτηρούν την πρόοδο του εκπαιδευόμενου πράκτορα. Λίγο καιρό αργότερα εκείνος καλείται να εφαρμόσει όσα έμαθε μέσα από την πρώτη του δοκιμαστική αποστολή στο Σίδνεϊ της Αυστραλίας, όπου αναλαμβάνει να εξοντώσει τον διάσημο, από τη συμμετοχή του στο δίκτυο κλοπής κοσμημάτων "The Yard Birds", κακοποιό Kalvin Ritter. Ο Ritter έκανε το μοιραίο λάθος να πουλήσει ένα πλαστό έργο τέχνης σε έναν πελάτη της ICA, υπογράφοντας έτσι με συνοπτικές διαδικασίες την θανατική του καταδίκη.
Η αποστολή ολοκληρώνεται με επιτυχία και ο νεοσύλλεκτος κλώνος καταφέρνει να εντυπωσιάσει τους δασκάλους του με τις αναπάντεχα ανεπτυγμένες δεξιότητές του. Παρόλα αυτά, ο Soders εξακολουθεί να διατηρεί επιφυλάξεις για την επιλογή του, καθώς οι πληροφορίες που κατέχει η οργάνωση για το παρελθόν του είναι κυριολεκτικά ελάχιστες. Τελικά η Diana, παίρνοντας πάνω της όλη την ευθύνη, καταφέρνει να τον πείσει να δώσει μια ευκαιρία στο ανερχόμενο ταλέντο. Η δοκιμασία που θα καθορίσει την παραμονή ή την απόρριψη του εκκολαπτόμενου πράκτορα από την ICA δεν αργεί να έρθει. Ο πασίγνωστος σκακιστής και παράλληλα κουμουνιστικός κατάσκοπος Jasper Knight, εκτελώντας τις εντολές της KGB, δολοφονεί τον Ρώσο πρεσβευτή των ΗΠΑ και στην συνέχεια φυγαδεύεται μυστηριωδώς, μέχρι τα ίχνη του να ανακαλυφθούν σε ένα φυλασσόμενο ιδιωτικό αεροδρόμιο στην Κούβα. Επιτυγχάνοντας την εξόντωση του, ο χαρακτήρας σας γίνεται πλέον με κάθε επισημότητα μέλος του ομίλου και αποκτά την κωδική ονομασία "Agent 47".
O πρόλογος του παιχνιδιού παρουσιάζει το ξεκίνημα της καριέρας του Agent 47.
O πρόλογος του παιχνιδιού παρουσιάζει το ξεκίνημα της καριέρας του Agent 47.
Στη συνέχεια, βλέποντας ένα σύντομο cinematic, στο οποίο παρουσιάζεται η 20χρονη επαγγελματική πορεία του Agent 47, μεταφέρεστε απευθείας στο έτος 2019. Μέσα από τις αποστολές τις οποίες καλείστε να ολοκληρώσετε, ταξιδεύετε σε διάφορες πόλεις ανά τον κόσμο. Στο Παρίσι, κατά την διάρκεια ενός fashion show, πρέπει να βάλετε τέλος στα σχέδια μιας από τις μεγαλύτερες τρομοκρατικές οργανώσεις του πλανήτη. Στην πανέμορφη ιταλική Sapienza, να καταστρέψετε ένα επικίνδυνο βιολογικό όπλο, που δύναται να μολύνει ολόκληρη την ανθρωπότητα. Στην πόλη Marrakesh, να καταστείλετε μια υποκινούμενη, από τα συμφέροντα του στρατηγού της χώρας Reza Zaydan και του τραπεζίτη Claus Hugo Strandberg, επανάσταση. Ακόμη, μεταφέρεστε στην Bangkok, όπου αποδίδετε δικαιοσύνη για τον άδικο θάνατο της νεαρής ηθοποιού Hannah από τα χέρια του τραγουδιστή Jordan Cross, γιου του πολιτικά πανίσχυρου άντρα Thomas Cross. Η μία επιτυχία του Agent 47 διαδέχεται την άλλη, αλλά στην πραγματικότητα τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά όσο φαίνονται. Ένας μυστηριώδης άντρας αγνώστου ταυτότητας, παρακολουθεί όλα αυτά τα χρόνια τα βήματα του ήρωα, γνωρίζοντας τα πάντα γι αυτόν από την ημέρα της γέννησής του και κατέχει στα χέρια του ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα της ICA, αλλά και της Providence. Η ύπαρξη του είναι ορατή στην οργάνωση μόνο μέσα από τις πράξεις του. Ένας “Shadow Client”, όπως αποκαλείται από την Diana, του οποίου τα κίνητρα είναι αδιευκρίνιστα.
Αν και το σενάριο του Hitman παρουσιάζεται ελαφρώς βεβιασμένα, καταφέρνει να θέσει ισχυρά θεμέλια για τα γεγονότα που ακολουθούν στην ήδη ανακοινωμένη δεύτερη σεζόν. Δυστυχώς, λόγω της φύσης του παιχνιδιού, ποτέ δεν παίρνετε ουσιαστικές απαντήσεις για τα ερωτήματα που προκύπτουν. Το τέλος έρχεται απότομα να σας αφήσει μετέωρους, κάνοντας την αναμονή για τη συνέχεια αβάσταχτη. Η τακτική που ακολουθεί η Io-Interactive παραπέμπει άμεσα σε λογική τηλεοπτικής σειράς.
Οίκος μόδας ή βιτρίνα μιας τρομοκρατικής οργάνωσης;
Οίκος μόδας ή βιτρίνα μιας τρομοκρατικής οργάνωσης;
Ο τομέας στον οποίο κυριολεκτικά λάμπει το Hitman, είναι το gameplay. Ξεκινώντας την πρώτη σας αποστολή, τα μόνα διαθέσιμα σύνεργά σας είναι το fiber wire και ένα πιστόλι με σιγαστήρα. Το fiber wire είναι ένα καλώδιο που σας δίνει την δυνατότητα να στραγγαλίζετε πισώπλατα με αθόρυβο τρόπο τα θύματά σας, ενώ το silenced pistol σας βοηθάει να τους εξολοθρεύετε από απόσταση, μειώνοντας τον παραγόμενο ήχο. Υπάρχει βέβαια και η πιο επιθετική προσέγγιση, στην οποία μπορείτε να χτυπάτε κατά μέτωπο τον αντίπαλο σας χρησιμοποιώντας τις γροθιές σας, τακτική βέβαια που δεν συνίσταται, αφού δημιουργεί φασαρία ικανή να τραβήξει τα βλέμματα των άλλων φρουρών. Εφόσον έχετε εξολοθρεύσει τον αντίπαλο σας, καλό είναι να μην αφήσετε το πτώμα του σε κοινή θέα, διότι σε περίπτωση που ανακαλυφθεί από κάποιον περαστικό, ειδοποιείται η φρουρά του επιπέδου, η οποία επιτείνει τις περιπολίες της, σε μια προσπάθεια ανακάλυψης του ενόχου. Τα πτώματα μπορούν να κρύβονται σε σημεία όπως ψυγεία, ντουλάπες, μπαούλα ή ακόμη να πετάγονται από τα ψηλά σημεία ενός επιπέδου στο κενό.
Ο μηχανισμός των μεταμφιέσεων, όπως και στα προηγούμενα Hitman, παραμένει ένα ζωτικής σημασίας εργαλείο για την επιβίωσή σας. Βγάζοντας από την μέση έναν εχθρό, έχετε την δυνατότητα να του πάρετε τον εξοπλισμό και να φορέσετε τα ρούχα του, ώστε να αποκτήσετε πρόσβαση σε απροσπέλαστες περιοχές του επιπέδου. Μια αμφίεση καμαρότου σας δίνει το “εισιτήριο”, ώστε να μπορέσετε να περάστε στα ανώτερα πατώματα ενός πλοίου, χωρίς να κινήσετε τις υποψίες των φρουρών. Τα περισσότερα όπλα είναι υπερβολικά μεγάλα για να κρυφτούν στις τσέπες του σακακιού του Agent 47. Ο μόνος τρόπος για να κρατήσετε ένα shotgun ή ένα submachine gun, χωρίς να τραβήξετε τα βλέμματα όλων των χαρακτήρων πάνω σας, είναι μια κατάλληλη φορεσιά, όπως ενός αστυνομικού ή στρατιώτη. Το ίδιο ισχύει και για τα αντικείμενα που ανακαλύπτετε σε κάθε επίπεδο. Ένας χειρουργός δικαιούται να κινείται στον χώρο κρατώντας ένα νυστέρι, αλλά δεν ισχύει το ίδιο και για έναν κηπουρό. Συγκεκριμένες στολές σχετίζονται με συγκεκριμένες εργασίες. Έτσι λοιπόν, για να μπορέσετε να εργαστείτε πίσω από το bar, αποκτώντας την δυνατότητα να ρίξετε αθόρυβα δηλητήριο στο ποτό ενός στόχου, πρέπει να είστε ντυμένος σερβιτόρος. Μεταμφιεσμένος σε έναν ανώτερο αξιωματικό έχετε την δυνατότητα να δώσετε την άδεια στα υπόλοιπα χαμηλόβαθμα στελέχη να φύγουν από την σκοπιά τους, απογυμνώνοντας τον βασικό σας στόχο από την προστασία του.
Το fiber wire είναι το βασικότερο εργαλείο εξόντωσης των θυμάτων σας.
Το fiber wire είναι το βασικότερο εργαλείο εξόντωσης των θυμάτων σας.
Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβάνονται οι εχθροί την παρουσία σας κατά την διάρκεια μιας μεταμφίεσης, έχει αλλάξει δραστικά σε σχέση με το Hitman Absolution. Για όσους δεν θυμάστε, στο Absolution οι μόνοι που μπορούσαν να αντιληφθούν την ύποπτη παρουσία σας στο χώρο ήταν αυτοί που φορούσαν ίδια στολή με εσάς. Στο νέο Hitman αυτός ο κανόνας έχει αλλάξει, ακολουθώντας ένα μοντέλο που βασίζεται περισσότερο στην λογική. Ο ιδιοκτήτης ενός πλοίου γνωρίζει καλά τα μέλη του πληρώματός του ή ένας γιος, στην περίπτωση που φοράτε τα ρούχα του πατέρα του, δεν ξεγελιέται από την μεταμφίεση σας.
Γενικότερα, η εχθρική νοημοσύνη κάνει άψογα την δουλειά της. Αφήνοντας ένα όπλο στο πάτωμα, οι φύλακες το μαζεύουν και το τοποθετούν σε ένα κιβώτιο φύλαξης παράνομων αντικειμένων. Αυτή είναι μια από τις πολλές τεχνικές παραπλάνησης που είναι διαθέσιμες στο παιχνίδι, οι οποίες μπορούν να τους κρατήσουν απασχολημένους δίνοντας σας τον απαραίτητο χρόνο να περάσετε στην επόμενη περιοχή. Φυσικά τεχνικές παραπλάνησης, όπως το πέταγμα αντικειμένων, δεν λειτουργούν όταν βρίσκεστε ήδη εντός του οπτικού πεδίου ενός θύματος. Η εχθρική νοημοσύνη δεν είναι στατική, που πρακτικά σημαίνει πως εάν κάποιος γίνει αυτόπτης μάρτυρας μίας δολοφονίας ή σας δει να καταπατάτε μια απαγορευμένη ζώνη, σημαίνει συναγερμό και όλοι οι φρουροί της περιοχής στρέφοτναι άμεσα εναντίον σας. Σε αυτή την περίπτωση, ακόμη και αν καταφέρετε να το σκάσετε τρέχοντας, η αμφίεση σας μαρκάρεται από τους εχθρούς και δεν μπορείτε να επιστρέψετε μένοντας απαρατήρητος στον συγκεκριμένο χώρο με αυτή, ακόμα και αν στο ενδιάμεσο έχετε αλλάξει πέντε ή έξι διαφορετικές στολές. Σε άλλες περιπτώσεις, το προσωπικό ασφαλείας σας υποβάλει σε σωματικό έλεγχο. Εάν λοιπόν πριν από μια επιθεώρηση δεν έχετε φροντίσει να ξεφορτωθείτε όλα τα παράνομα αντικείμενα, όπως μαχαίρια και πιστόλια, πρέπει να είστε έτοιμοι να υποστείτε τις ανάλογες συνέπειες.
Η υπομονή και η παρατηρητικότητα είναι χαρακτηριστικά που επιβραβεύονται από το παιχνίδι. Η αθόρυβη εξόντωση ενός στόχου μπορεί να είναι χρονοβόρα, αλλά οι πιθανότητες να ολοκληρώσετε μια αποστολή με επιτυχία παίζοντας αργά και τακτικά είναι πολύ περισσότερες σε σχέση με την κατά μέτωπο επίθεση. Ο Agent 47 δεν φοράει κάποιου είδους αλεξίσφαιρο γιλέκο και δεν αναβαθμίζεται, γεγονός που τον καθιστά τρομερά ευάλωτο στα εχθρικά πυρά. Έτσι λοιπόν, για να μπορέσετε να επιβιώσετε, θα πρέπει να επιστρατεύσετε την δημιουργικότητά σας στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Οι μέθοδοι εξόντωσης ενός στόχου είναι κυριολεκτικά αμέτρητες. Από το να δηλητηριάσετε κάποιον ρίχνοντας στο ποτό του εμετικό ποντικοφάρμακο και στη συνέχεια να τον πνίξετε στην λεκάνη της τουαλέτας, να ρίξετε στο κεφάλι του έναν πολυέλαιο ή να τον σπρώξετε στο κενό. Μπορείτε ακόμη απογυμνώνοντας τα καλώδια μιας συσκευής και βάζοντάς την στη συνέχεια στην πρίζα, να δημιουργήσετε μια θανατηφόρα παγίδα ικανή να δολοφονήσει οποιοδήποτε άτυχο θύμα περάσει τυχαία από την περιοχή. Αυτά βέβαια είναι μόνο μερικά από τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγματα. Ποικίλοι είναι και οι τρόποι για να το σκάσετε διακριτικά από το επίπεδο, εφόσον έχετε εκπληρώσει με επιτυχία όλους σας τους στόχους, και περιλαμβάνουν μέσα μεταφοράς όπως ελικόπτερα, θαλάσσια σκάφη ή μοτοσυκλέτες.
Οι επαναστάσεις δεν προκύπτουν πάντα από αγνά κίνητρα.
Οι επαναστάσεις δεν προκύπτουν πάντα από αγνά κίνητρα.
Σε ένα παιχνίδι όπως το Hitman, στο οποίο η εκμετάλλευση του μομέντουμ είναι ένας σημαντικότατος παράγοντας για την αίσια έκβαση μιας αποστολής, το save system οφείλει να είναι το ανάλογο. Η λάθος από την σωστή κίνηση διαχωρίζεται κυριολεκτικά από μερικά κλάσματα του δευτερολέπτου. Πέρα λοιπόν από τα αυτόματα saves, έχετε την εναλλακτική δυνατότητα να σώσετε την πρόοδο του παιχνιδιού σας στις story missions χειροκίνητα, μια επιλογή η οποία αφήνει αρκετά περιθώρια για επιπλέον πειραματισμό. Στα escalations, elusive targets και contracts, στα οποία θα αναφερθώ πιο αναλυτικά παρακάτω, δεν υφίστανται καθόλου saves, όποτε πριν ξεκινήσετε τις συγκεκριμένες αποστολές πρέπει να έχετε σχηματίσει στο μυαλό σας ένα πρόχειρο πλάνο προσέγγισης.

Τα επίπεδα του Hitman είναι τεράστια και ο σχεδιασμός τους δαιδαλώδης, σε κάθετη μορφή με πολλαπλά πατώματα. Για να μπορέσετε να μπείτε σε μια κλειδωμένη περιοχή, πρέπει να εξερευνήσετε προσεχτικά τον χώρο για την εύρεση κάρτων εισόδου ή κλειδιών. Στην περίπτωση που δεν καταφέρετε να αποκτήσετε πρόσβαση σε αυτές, χρησιμοποιώντας τις νόμιμες οδούς, υπάρχει πάντα η δυνατότητα να παραβιάσετε τις πόρτες, με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχετε βρει τα κατάλληλα σύνεργα στο επίπεδο, όπως λοστούς ή lockpicks. Εάν πάλι δεν έχετε τίποτα από αυτά, τις περισσότερες φορές παρατηρώντας λίγο πιο προσεχτικά το περιβάλλον, είναι πολύ πιθανό να δείτε έναν σωλήνα αποχέτευσης, ο οποίος σας οδηγεί σε ένα ξεχασμένο ανοιχτό παράθυρο. Άλλες φορές έχετε την δυνατότητα να μεταβείτε από το ένα διαμέρισμα στο άλλο, εκμεταλλευόμενοι τις προεξοχές των περβαζιών.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου