Το Overwatch είναι το νέο πόνημα της Blizzard, δημιουργού των θρυλικών σειρών Warcraft, Starcraft και Diablo και μάλιστα αποτελεί το πρώτο νέο όνομα από την εταιρεία εδώ και 17 χρόνια. Στην πραγματικότητα, το Overwatch είναι ένα μικρό μόνο μέρος από το ακυρωμένο ΜΜΟ ονόματι Titan. Μπορεί να μην έχει τις μεγαλεπήβολες βλέψεις του Titan, αλλά αποδεικνύεται ένα ακόμα παιχνίδι της Blizzard που ήρθε για να μείνει, με λαμπρό μέλλον.
H ιστορία του Overwatch επικεντρώνεται στην ομώνυμη ομάδα πρακτόρων και τον αγώνα τους εναντίων των Omnics, τα οποία είναι ρομποτικές κατασκευές με ανεπτυγμένη νοημοσύνη, δημιουργημένα από ανθρώπους. Τα Omnics σε πρώτη φάση αντιτάχθηκαν κατά των ανθρώπων και κατατροπώθηκαν από την ομάδα Overwatch, γεγονός που έφερε ειρήνη και τάξη στην Γη. Δυστυχώς, εσωτερικές αντιπαραθέσεις ανάμεσα σε μέλη της ομάδας οδήγησαν στη διάλυσή της κι έτσι τα Omnics βρήκαν την ιδανική ευκαιρία για να επιστρέψουν και να απειλήσουν εκ νέου τον πλανήτη. Τα παλιά μέλη της ομάδας Overwatch ενώνονται ξανά για να τελειώσουν τα Omnics μια και καλή. Η ιστορία δεν παίζει ιδιαίτερο ρόλο στο παιχνίδι. Υπάρχει μόνο ένα cinematic κατά τη φόρτωση του παιχνιδιού, αλλά και κάποια σύντομα βίντεο τα οποία βρίσκονται εκτός παιχνιδιού και έχουν περισσότερες λεπτομέρειες για τους χαρακτήρες. Έτσι, σε πρώτη φάση είναι δύσκολο να ταυτιστείτε με τους χαρακτήρες. Η ύπαρξη ενός single-player campaign θα μπορούσε να βοηθήσει την κατάσταση, αλλά ακόμη και χωρίς campaign, η Blizzard θα μπορούσε να προσθέσει στο παιχνίδι κομμάτια ιστορίας για κάθε χαρακτήρα, που θα ξεκλειδώνονταν με κάποιο τρόπο, κάτι που δυστυχώς δεν συμβαίνει μέσα στο παιχνίδι.
Το Overwatch είναι hero shooter πρώτου προσώπου, όπου δύο ομάδες των έξι χαρακτήρων συγκρούονται σε διάφορες πίστες, με νικήτρια την ομάδα που πετυχαίνει το συγκεκριμένο objective που απαιτείται σε κάθε mode. Στην ουσία είναι πνευματικός διάδοχος του διάσημου Team Fortress 2, εξελίσσοντας την πετυχημένη συνταγή της Valve και προσθέτοντας νέα στοιχεία, με αποτέλεσμα μια εμπειρία πραγματικά πολύ φρέσκια. Μάλιστα το ίδιο το παιχνίδι είναι έτσι δομημένο, που το καταλαβαίνετε και το μαθαίνετε πολύ εύκολα, αλλά πιο δύσκολα το κατακτάτε ολοκληρωτικά, γεγονός που το καθιστά ιδανικό τόσο για αρχάριους, όσο και για έμπειρους παίκτες. Αυτό συμβαίνει για μία σειρά από σημαντικούς λόγους.
Πρώτα απ’ όλα το Overwatch διαθέτει πληθώρα χαρακτήρων με διαφορετικές αρετές και αδυναμίες που κάνουν το παιχνίδι με κάθε χαρακτήρα εντελώς διαφορετικό. Συγκεκριμένα, υπάρχουν 21 χαρακτήρες που χωρίζονται σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες (defence, offence, tank, Ssupport). Κάθε χαρακτήρας έχει τρία special skills συμπεριλαμβανομένου και του ultimate skill που φορτώνει πιο αργά σε σχέση με τα υπόλοιπα, διαφορετικό όπλο, ενώ οι περισσότεροι χαρακτήρες διαθέτουν και ένα ακόμη passive skill ή δεύτερο όπλο. Η ισορροπία στο πεδίο της μάχης ήταν εξαρχής δύσκολη υπόθεση, αλλά η Blizzard τα καταφέρνει περίφημα. Δεν υπάρχουν overpowered και underpowered χαρακτήρες, με εξαίρεση ίσως τον Bastion, όχι μόνο γιατί προκαλεί τρελή ζημιά από μακριά, αλλά επειδή μπορεί και αναπληρώνει την ενέργειά του ταχύτατα. Για κάθε δράση στο παιχνίδι υπάρχει και αντίδραση, οπότε ακόμη και ο Bastion βρίσκει τον μάστορά του όταν πάρετε έναν sniper χαρακτήρα, όπως η Widowmaker και τον στοχεύσετε από μακριά χωρίς να σας εντοπίσει. Ομοίως, χαρακτήρες που προκαλούν τρομερή ζημιά, είτε έχουν αδύναμο ultimate skill (όπως ο Roadhog), είτε είναι υπερβολικά αργοί (Reaper σε σένα μιλάω), οπότε μπορούν να αποτελoύν εύκολους στόχους για γρήγορους χαρακτήρες όπως ο Soldier: 47 και η Tracer κτλ.
O τρόπος που συμπεριφέρεστε στο πεδίο της μάχης διαφέρει σε τεράστιο βαθμό ανάλογα με τον χαρακτήρα που επιλέγετε, οπότε πρέπει να χρησιμοποιείτε το περιβάλλον, να μελετάτε τις ικανότητες των αντιπάλων για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεων και να κινείστε έξυπνα και στο σωστό χρόνο για να εκμεταλλεύεστε στο έπαρκο τα skills του χαρακτήρα σας. Η Blizzard σκέφτεται έξυπνα και προσφέρει από έναν “εύκολο” σε διαχείριση χαρακτήρα για κάθε μία κατηγορία (Soldier: 47, Bastion, Junkrat και Mercy), ώστε και οι λιγότερο έμπειροι σε multiplayer FPS να μπορούν να είναι ανταγωνιστικοί. Ένα επιπλέον “τυράκι” που πετάει η Blizzard για να σας εθίσει στο Overwatch είναι το γεγονός ότι τόσο τα kills που κάνετε, όσο και η απλή συμμετοχή σας σε αυτά χρεώνονται ως eliminations, οπότε είναι πολύ εύκολο να έχετε περισσότερα από 15 eliminations σε κάθε παιχνίδι, κάνοντάς σας να νιώθετε σημαντικοί, ακόμη κι αν δεν έχετε κάνει κάτι το φοβερό. Το παιχνίδι “καμουφλάρει” τους μέτριους παίκτες, αφού δεν έχετε πρόσβαση στα συνολικά στατιστικά του κάθε ματς, παρά μόνο σε συγκεκριμένα challenges που εκτέλεσαν επιτυχημένα είτε συμπαίκτες, είτε αντίπαλοι. Μάλιστα μπορείτε να ψηφίζετε και τον καλύτερο παίκτη, αλλά και να απολαμβάνετε το “play of the game” που συνήθως είναι κάποιο σωστά εκτελεσμένο ultimate skill. Η δυνατότητα ψήφου και το play of the game είναι ωραίες προσθήκες, αλλά η έλλειψη προβολής των στατιστικών όλων των παικτών ώστε να έχετε πλήρη εικόνα του ματς είναι λανθασμένη.
Πέρα από την επιλογή χαρακτήρα, τεράστια σημασία στην επιτυχημένη έκβαση κάθε μάχης έχει και η ομάδα και ο τρόπος που συνδυάζονται οι διαφορετικοί ήρωες για να εκπληρώνουν το objective. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό που δίνει πόντους στην εμπειρία είναι η δυνατότητα να αλλάζετε τον χαρακτήρα σας όταν πεθαίνετε, ώστε να επιλέγετε κάποιον άλλον που χρειάζεται η ομάδα τη δεδομένη στιγμή. Για παράδειγμα αν η αντίπαλη ομάδα έχει παρατεταγμένη στη ζώνη άμυνας χαρακτήρες tank και turrets, τότε έχετε την δυνατότητα να επιλέξετε snipers για να τους σκοτώνετε από απόσταση. Αντίστοιχα, αν θέλετε να ρίξετε μια τελευταία σπρωξιά στο όχημα που συνοδεύετε για να τελειώσετε το ματς, τότε μπορείτε κάλλιστα να επιλέξετε τον Reinhardt για να χρησιμοποιήσετε την ασπίδα του κτλ. Οι επιλογές τακτικής είναι πραγματικά αναρίθμητες σε κάθε φάση του παιχνιδιού.
Η ποικιλια των modes είναι με την πρώτη ματιά ικανοποιητική, αλλά παίζοντας καταλαβαίνετε ότι και τα τέσσερα διαθέσιμα modes είναι επί της ουσίας παραλλαγές ενός τρόπου παιχνιδιού, γεγονός που απογοητεύει. Συγκεκριμένα, υπάρχει το escort στο οποίο η ομάδα που επιτείθεται μετακινεί ένα όχημα με στόχο να το φτάσει μέχρι την εχθρική βάση, το assault στο οποίο η ομάδα που επιτίθεται πρέπει να κατακτήσει τις δύο ζώνες που καταλαμβάνει η ομάδα που αμύνεται, το hybrid που είναι συνδυασμός των escort και assault και τέλος το control όπου και πάλι στόχος είναι να ελέγξετε μια ζώνη πριν την αποκτήσουν οι αντίπαλοι και να παραμείνετε σε αυτήν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Αντίθετα με τα υπόλοιπα modes, στο control παίζετε σε γύρους, οπότε νικήτρια είναι η ομάδα που κάνει δύο νίκες.
Πέρα από το γεγονός ότι τα modes μοιάζουν μεταξύ τους, αρνητική εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι δεν μπορείτε να διαλέγετε σε ποιο mode θα παίξετε, αφού το matchmaking είναι ενιαίο. Το ίδιο συμβαίνει και με τους 12 διαθέσιμους χάρτες του παιχνιδιού, οι οποίοι με τη σειρά τους αντιστιχούν σε συγκεκριμένα modes, οπότε έχουμε τρεις χάρτες για κάθε mode. Πέρα από το matchmaking, μπορείτε να δημιουργείτε το δικό σας ματς και να παίζετε με τους φίλους σας ή να παίζετε ματς με κανονικούς συμπαίκτες ενάντια σε αντίπαλη ομάδα που ελέγχεται από το παιχνίδι για προπόνηση. Τέλος, το weekly brawl περιέχει κανονικά τα modes του παιχνιδιού, αλλά κάθε βδομάδα οι κανόνες αλλάζουν. Έτσι, την μία βδομάδα μπορείτε να παίζετε με αυξημένο το armor και μειωμένο το χρόνο που απαιτείται για να φορτώσει το ultimate skill, την άλλη βδομάδα να αλλάζει αυτόματα ο χαρακτήρας σας όταν πεθαίνετε κτλ. Το weekly brawl είναι μία ενδιαφέρουσα προσθήκη που δίνει ποικιλία στο παιχνίδι, χωρίς όμως να αλλάζει δραματικά την βασική εμπειρία. Επιπλέον, η μέχρι τώρα απουσία του competitive play (αναμένεται να προστεθεί μέσα στο καλοκαίρι) αφαιρεί περισσότερο βάθος από τον τίτλο, αφού στην πραγματικότητα παίζετε τα ίδια και τα ίδια modes χωρίς κάποιο σύστημα εξέλιξης, πέρα από τα levels που ανεβαίνετε παίρνοντας πόντους εμπειρίας.
Το καλοδουλεμένο πιστολίδι, αλλά και ο εκπληκτικός σχεδιασμός των χαρτών, αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση για όλα τα multiplayer FPS. Tο πιστολίδι του Overwatch προσφέρει την απαραίτητη ακρίβεια και είναι στις περισσότερες περιπτώσεις στιβαρό, αποφεύγοντας συνάμα και τον απόλυτο ρεαλισμό που θα έκανε κάποια από τα όπλα του παιχνιδιού λιγότερο αποτελεσματικά και με κίνδυνο να χαλάσει η ισορροπία στην μάχη. Όσον αφορά το level design, η Blizzard παραδίδει μαθήματα, αφού κάθε ένας από τους χάρτες είναι έτσι δομημένος ώστε να μπορείτε να εκμεταλλεύεστε τις αρετές κάθε χαρακτήρα, προσφέροντας υψώματα για τους snipers, υπόγειους δρόμους για τους σιωπηλούς εκτελεστές που θέλουν να βγαίνουν στην πλάτη της αμυνόμενης ομάδας, πολλούς εσωτερικούς χώρους για να εκμεταλλεύεστε τον όγκο των tank απέναντι σε μικροκαμωμένους ήρωες κτλ. Σημαντικό ρόλο παίζει και η αριστουργηματική δομή των χαρτών, που συνάδει με το εκάστοτε mode, ώστε η μάχη να μην κρίνεται από νωρίς. Για παράδειγμα, στoυς χάρτες του escort, αρχικά η επιτιθέμενη ομάδα έχει το πλεονέκτημα καθώς ο χώρος που γίνονται respawn οι χαρακτήρες της είναι κοντά στο σημείο που βρίσκεται το όχημα. Όμως καθώς το όχημα προχωράει, οι επιτιθέμενοι απομακρύνονται από το χώρο των respawn και το πλεονέκτημα περνάει στην αμυνόμενη ομάδα που χρειάζεται πολύ μικρότερο χρόνο για να φτάσει στο σημείο που βρίσκεται πλέον το όχημα. Αυτό ισχύει σε κάθε mode, εκτός από το control όπου οι ζώνες ελέγχου είναι αρχικά ουδέτερες, οπότε δεν υπάρχουν αμυνόμενες ή επιτιθέμενες ομάδες.
Πολλή κουβέντα σηκώνει η ουσιαστική έλλειψη ανταποδοτικών οφελών, ιδιαίτερα όσο δεν υπάρχει το competitive play. Το μόνο που κερδίζετε παίζοντας, πέρα από τη χαρά του παιχνιδιού και την εκμάθηση των χαρακτήρων, είναι το τυχαίο loot box που μαζεύετε όταν ανεβαίνετε level. Κάθε loot box περιέχει διακοσμητικά στοιχεία για τους χαρακτήρες, όπως διαφορετικά skins, πόζες, γραμμές διαλόγου, stickers κτλ. Το πρόβλημα είναι ότι ξεκλειδώνονται τυχαία, χωρίς να επηρεάζεται από το πόσο έχετε παίξει κάποιον χαρακτήρα, με αποτελέσμα να σας τυχαίνουν skins και άλλα διακοσμητικά για χαρακτήρες που δεν παίζετε, οπότε πρακτικά σας είναι άχρηστα. Από ένα τέτοιο πανηγύρι δεν γίνεται να λείπουν τα microtransactions. Μπορείτε να αγοράζετε με κανονικά χρήματα loot boxes με την ελπίδα ότι θα σας τύχει το skin του χαρακτήρα που θέλετε. Προφανώς δεν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα εφόσον αυτά τα διακοσμητικά στοιχεία δεν επηρεάζουν το gameplay. Από την άλλη, δεν κρύβεται η κουτοπονηρία της Blizzard να “παγιδεύσει” τους παίκτες, δίχως να τους δίνει τη δυνατότητα να ανταλλάζουν ή να πουλάνε τα διακοσμητικά αντικείμενα σε άλλους παίκτες μέσα από ένα auction house που θα λειτουργούσε με εικονικά χρήματα. Μιλάμε για full price τίτλο και όχι free-to-play παιχνίδι
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου