Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2011

Halo: Combat Evolved Anniversary

Κάποιος, κάπου, κάποτε είπε: "Μαγκιά δεν είναι μόνο να έχεις πολλούς φίλους, αλλά και πολλούς που σε μισούν. Γιατί αν οι μισοί από αυτούς που σε μισούν, σε μισούν αδίκως, τότε, είτε έκανες κάτι σωστά, είτε έκανες κάτι που θα ήθελαν να κάνουν εκείνοι πρώτοι. Βέβαια, το αδίκως είναι σχετικό, όπως τα πάντα γύρω μας άλλωστε". Η συγκεκριμένη δήλωση, μπορεί να μοιάζει άτοπη και τραβηγμένη, αλλά ο γράφων θεωρεί πως έχει μία λογική, ειδικότερα στην περίπτωση του παιχνιδιού που παρουσιάζεται στις γραμμές του παρόντος κείμενου. Προσπαθώντας να ταιριάξουμε τα παραπάνω με το Halo: Combat Evolved, προκύπτει το εξής αποτέλεσμα: Το Halo, αδιαμφισβήτητα έχει εκατομμύρια λάτρεις ανά την υφήλιο. Ωστόσο, η αξία του δεν έγινε αντιληπτή από επίσης πολλούς gamers. Εδώ κολλάει το "αδίκως" του πράγματος, μιας και ανεξαρτήτως του αν το Halo τους άρεσε ή όχι, κάποιοι αδυνατούν να καταλάβουν πως ήταν το βιντεοπαιχνίδι που καθιέρωσε στις οικιακές κονσόλες, τα first-person shooters, το αποκλειστικά συνδεδεμένο με τα "ποντίκια" των ηλεκτρονικών υπολογιστών genre.
Σαφέστατα και δεν ξεχνάμε το GoldenΕye του Nintendo 64, αλλά θα επιμείνουμε στην άποψή μας, μιας και η επίδραση του Halo σε gamers και developers ήταν πέρα από κάθε προηγούμενο. Μη βιαστείτε να βγάλετε συμπεράσματα. Τη λέξη "μαγκιά" της φράσης που ανοίγει το κείμενο, δεν την ταιριάξαμε ακόμη. Πριν συμβεί αυτό, πρέπει να θίξουμε, εν συντομία, ένα άλλο θέμα: Bungie. Κάποιοι την είπαν "Microsoft", κάποιοι την είπαν "Xbox" και σχεδόν όλοι την ενέταξαν σε ένα στρατόπεδο, που μάλλον δεν άνηκε -ή τουλάχιστον δεν ήθελε να ανήκει. Η Bungie αγαπητοί μας αναγνώστες/ gamers, είναι μία ομάδα ανθρώπων που πλαισιώνεται από δημιουργούς, καλλιτέχνες και ανθρώπους με μεράκι και όραμα. Η Bungie φτιάχνει βιντεοπαιχνίδια για gamers και όχι για "χαρτογιακάδες εταιριών". Και αφού τάραξε τα νερά της βιομηχανίας με τη σειρά Halo, άνοιξε τους ορίζοντες πολλών άλλων "συναδέλφων" της και τους έδειξε το δρόμο, απεσύρθη και ταξιδεύει ήδη με το σκάφος της Activision για άλλους γαλαξίες. Αν το να αφήνεις το σίγουρο μέλλον σου και να ρισκάρεις αναζητώντας νέες εμπειρίες, δεν είναι μαγκιά, τότε τί είναι;
Η σειρά Halo, τη στιγμή που διαβάζετε αυτό το κείμενο και από μήνες πριν, ανήκει στα χέρια της Microsoft και συγκεκριμένα στην 343 Industries, μίας μικρής (;) ομάδας των Microsoft Studios, που έχει αναλάβει αποκλειστικά τη συνέχιση της δυναστείας. Η Bungie ξεκίνησε και τελείωσε τη σειρά, στο ίδιο ακριβώς σημείο, εκεί που το Pillar of Autumn απογειώνεται από τον πλανήτη Reach. Αφού έκανε τη λούπα της, δίνει τη σκυτάλη στην 343 για να συνεχίσει. Πριν όμως, η τελευταία μπει για τα καλά στον αγώνα, ήθελε να αποδώσει ένα φόρο τιμής στον τίτλο που τα ξεκίνησε όλα. Έτσι λοιπόν, ένα χρόνο πριν την κυκλοφορία του Halo 4, και δέκα χρόνια μετά την πρώτη εμφάνιση του Halo στο Xbox, έχουμε στα χέρια μας το Halo: Combat Evolved Anniversary. Το επετειακό remake της 343 κλείνει το μάτι στους παλιούς και χαμογελάει στους νέους.

0 Comments:

Δημοσίευση σχολίου