Όποια και αν είναι η άποψη του καθενός για την τάση των τελευταίων μηνών, που θέλει την επανακυκλοφορία παλιών, κλασικών τίτλων –με το απαραίτητο «ρετούς»- στην τρέχουσα γενιά συστημάτων, ένα είναι το σίγουρο: Αυτή η τάση δίνει τη δυνατότητα σε νέες γενιές gamers να βιώσουν από πρώτο χέρι ορισμένα από τα ορόσημα της Ιστορίας του gaming. Και όταν έρχεται η στιγμή να μιλήσουμε για τα ICO και Shadow of the Colossus, τα τιτάνια δημιουργήματα των Fumito Ueda και Kenji Kaido, τότε η επανακυκλοφορία δεν είναι απλά μια εμπορική κίνηση, αλλά μια… κοινωνική υπηρεσία. Διότι παιχνίδια τέτοιας μοναδικής αισθητικής και αρτιότητας, παιχνίδια που έχουν τη δυνατότητα να εγείρουν συναισθήματα και να προσφέρουν ταξίδια σε τόπους μαγικούς και ξεχασμένους από το χρόνο δεν συναντά κανείς συχνά.
Και όταν έχουμε να κάνουμε με ειδικές, σαφώς βελτιωμένες εκδόσεις των δύο –κατά την άποψη του υπογράφοντος- καλύτερων τίτλων του PlayStation 2, η προσφορά ξεπερνά το φάσμα του δελεαστικού και, πολύ απλά, γίνεται επιβεβλημένη αγορά. Οκτώ χρόνια, λοιπόν, μετά την αρχική κυκλοφορία του ICO και έξι μετά την πρώτη άφιξη του Shadow of the Colossus, μια ολόκληρη νέα γενιά παικτών -αλλά και οι παλιότερες φυσικά- έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει το πόσο μεγαλειώδης και μαγευτικός μπορεί να γίνει ο χώρος του gaming.
ICO
Στο αρχικό review του ICO από το GameOver, πίσω στο 2006 (όπου μπορείτε να διαβάσετε όλες τις πληροφορίες για το gameplay του τίτλου, σε αυτό το κείμενο θα αναφερθούμε μόνο στις όποιες διαφορές εντοπίσαμε), είχαμε βαθμολογήσει το πόνημα του Ueda με ένα στρογγυλό δεκάρι. Δεν έπρεπε. Γιατί βλέποντας την HD έκδοση του τίτλου και την ποιότητα της εργασίας που έχει γίνει στο πρωτογενές υλικό από την Team Ico και τη Bluepoint, τώρα θα πρέπει να βάλουμε… 11. Τοποθετώντας το Blu-ray στην κονσόλα και μετά το όμορφο μενού επιλογής των δύο τίτλων, βρεθήκαμε προ μιας ευχάριστης έκπληξης. Το ICO, παρά τα οκτώ και πλέον χρόνια που φέρει στην πλάτη του, δείχνει τόσο φρέσκο όσο, σχεδόν, ένα σύγχρονο παιχνίδι. Αν και επί της ουσίας δεν έχει αλλάξει τίποτα στον πυρήνα του gameplay, έχουν γίνει σημαντικές βελτιώσεις στα textures, προστέθηκαν φωτισμοί και αντανακλάσεις, ενώ έχει αφαιρεθεί σημαντικό ποσοστό της θολούρας (κυρίως στους εσωτερικούς χώρους) που προέκυπτε από τις χαμηλές δυνατότητες του PlayStation 2.
0 Comments:
Δημοσίευση σχολίου