Pages - Menu

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

Free-to-play το Wildstar

Από σήμερα διαθέσιμο δωρεάν, στην δημοσιότητα νέο τρέιλερ. [UPDATE] H NCSoft ανακοίνωσε ότι το MMORPG Wildstar θα γίνει free-to-play.
Το γεγονός πάντως αυτό δεν σημαίνει ότι η Carbine Studios θα πάψει να υποστηρίζει το project της, καθώς στα σχέδια της εταιρείας είναι η κυκλοφορία νέων updates σε τακτά χρονικά διαστήματα, τα οποία θα διατηρήσουν ζωντανό το ενδιαφέρον των παικτών.
Σύμφωνα με μια συνέντευξη που παραχώρησε ο Mike Donatelli της Carbine Studios στο PC Gamer, όταν ολοκληρωθεί η μετάβαση στο free-to-play μοντέλο θα προστεθούν περαιτέρω currencies πέρα από τα Cred, Gold και convenience tokens. Τα διάφορα cosmetic και convenience items θα μπορούν να αγοραστούν με Omnibits ή με ένα νέο real-money currency που θα ανακοινωθεί τους προσεχείς μήνες. Παρόλα αυτά, οι παίκτες θα έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν όποιο αντικείμενο επιθυμούν με το in-game currency κάνονταςgrinding. Όσοι συνεχίσουν πάντως να πληρώνουν συνδρομή θα έχουν την ευκαιρία να αγοράσουν gear από το loyalty store. Το τι ακριβώς εξοπλισμό θα περιλαμβάνει αυτό δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί.
[UPDATE 3/9/15 - Ημερομηνία μετάβασης σε free-to-play] Η Carbine Studios είχε ανακοινώσει το Μάιο πως το WildStar θα γίνει free-to-play ακoλουθώντας το παράδειγμα άλλων MMORPGs. Σήμερα ανακοινώθηκε και η ημερομηνία μετάβασης. Έτσι, το WildStar θα γίνει F2P στις 29 Σεπτεμβρίου.
Τέλος, αξιζει να σημειωθει πως η δεύτερη φάση της closed beta για την μετάβαση σε free-to-play κατάσταση, ξεκίνησε αυτή την εβδομάδα, εστιάζοντας στις μικροβελτιώσεις του update πριν αυτό κυκλοφορήσει.
[UPDATE: 29/9/15 - Free-to-Play από σήμερα και νέο τρέιλερ] Από σήμερα το WildStar αποτελεί έναν free-to-play τίτλο και η Carbine Studios φρόντισε να μας το υπενθυμίσει με ένα νέο τρέιλερ βίντεο.
Στο τρέιλερ που ακολουθεί, θα δείτε το περιβάλλον του παιχνιδιού, τα διαφόρα races, τον εξοπλισμό, τα classes, τα bosses και πολλά άλλα στοιχεία του σύγχρονου MMORPG.

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Νέο παιχνίδι από την Riot Games

Αποκαλύφθηκε μέσω Twitter. O Ryan Scott, Lead Designer της Riot Games στο τμήμα έρευνας και ανάπτυξης, αποκάλυψε έμμεσα στο Twitter ότι η εταιρεία του εργάζεται πάνω σε ένα νέο video game. Για του λόγου το αληθές έχει κάνει update την περιγραφή στο προφίλ του. Προς το παρόν δεν μπορεί να αποκαλύψει κάτι. Στόχος της Riot Games, σύμφωνα με τον Scott, είναι η δημιουργία ενός video game "που θα έχει νόημα κι όχι μία από τα ίδια". Άραγε θα παραμείνει στην eSports σκηνή δημιουργώντας για παράδειγμα ένα card game ή θα ξεφύγει από το online; Με βάση την επιτυχία του League of Legends, ίσως το πρώτο σενάριο να είναι και το πιο πιθανό. Άλλωστε, οι developers συνήθως χτίζουν πάνω στο μοτίβο των επιτυχημένων games τους, επομένως εφόσον το free-to-play πουλάει τότε...καλοδεχούμενη και η συνέχεια του ίδιου μοντέλου. Διαβάστε τo άρθρο της στήλης Best Of με το Top 10 των καλύτερων Champions, όπως το επιλέξατε με τα τότε δεδομένα.

Κυριακή 27 Σεπτεμβρίου 2015

FIFA 15 Legendary DLC.

Τα τελευταία χρόνια έχουμε γίνει μάρτυρες διαφόρων ιδιόμορφων sequels από πλευράς Electronic Arts, τα οποία μας έκαναν να αναρωτηθούμε τι πραγματικά είχαν στο μυαλό τους οι developers όταν τα δημιουργούσαν. Sequels που εντυπωσίασαν ή απογοήτευσαν, rebootsπου συζητήθηκαν και το Fifa να βρίσκεται εκεί. Κάθε χρόνο πιστό στο ραντεβού του, ως το μόνο ετήσιο…“sequel” της EA Sports.

Είναι να αναρωτιέται κανείς τι μπορεί να περιμένει από το Fifa 16 όταν στα περισσότερα τρέιλερ έχει διαφημιστεί το γυναικείο ποδόσφαιρο. Ξέρουμε ότι το Fifa πρωτοπορεί, καθώς πρώτο εισήγαγε στα ποδοσφαιράκια το 11vs11, το Manager mode, αργότερα το Ultimate Team και το Pro Clubs. Το θέμα είναι όμως…που το πάει φέτος η EA; Θα βάλει τις γυναίκες να παίξουν ποδόσφαιρο; Μήπως τελικά το γυναικείο ποδόσφαιρο δεν το βλέπουν καν οι γυναίκες, παρά μόνο συγγενείς και φίλοι; Έχει κάτι ουσιαστικό το νέο Fifa; Πολλά τα ερωτήματα, ακολουθούν οι απαντήσεις.
image
Το νέο περιεχόμενο
Ας ξεκινήσουμε από τα οφθαλμοφανή. Το Fifa 16 περιλαμβάνει ελάχιστες διαφορές στα πρωταθλήματα. Με 30 λίγκες και πάνω από 650 ομάδες θα σας δώσει μια ευρεία γκάμα επιλογής παικτών. Όσον αφορά στο γυναικείο ποδόσφαιρο, έχουν προστεθεί 14 εθνικές ομάδες γυναικών, εκ των οποίων Αμερική και Γερμανία αποτελούν υπερδυνάμεις. Μπορείτε να παίξετε φιλικό ή τουρνουά μόνο μεταξύ γυναικείων ομάδων και όχι με τις αντρικές.

Στις ελληνικές ομάδες συγκαταλέγονται Ολυμπιακός, Παναθηναϊκός και ΠΑΟΚ, ενώ όσον αφορά τα modes δεν έχουμε κάποια αλλαγή, πέρα από το Draft mode, που στην ουσία αποτελεί submode του Ultimate Team. Πρακτικά σας επιτρέπει να φτιάξετε μια εικονική ομάδα στο Ultimate Team, επιλέγοντας ανάμεσα σε πέντε συστήματα και ανάμεσα σε πέντε διαθέσιμους παίκτες παγκόσμιας κλάσης ανά θέση. Ακόμη, συναντάμε 78 γήπεδα, 50 εκ των οποίων πραγματικά. 
Μία ταχύτητα πάνω
Η πρώτη σας αίσθηση όταν πιάσετε την τελική έκδοση του Fifa 16, είναι ότι οι παίκτες τρέχουν στο γήπεδο ένα μικρό κλικ πιο γρήγορα από το Fifa 15. Η διαφορά ίσως φανεί μόνο στους πιο έμπειρους, ωστόσο η EA θέλησε κατά κάποιο τρόπο να δώσει μεγαλύτερη ταχύτητα και ρυθμό στο παιχνίδι σας, ώστε να μείνετε προσηλωμένοι περισσότερο.

Την μεγαλύτερη εντύπωση μου την έκανε το A.I.. Αν επιχειρήσετε να παίξετε στο Legendary επίπεδο δυσκολίας τότε θα αντιμετωπίσετε μία ικανότατη engine. Η CPU σας πιέζει παντού, ακόμα και στην περιοχή σας αν δει ότι κινδυνεύει να χάσει ένα ματς. Επιχειρεί διαρκώς συνεχόμενες πάσες ή αλλαγές παιχνιδιού με στόχο να βρει κενούς χώρους. Δεν έχουμε το τραγικό φαινόμενο του Fifa 15, όπου ένας παίκτης έπαιρνε την μπάλα και την κουβαλούσε 100 μέτρα. Εδώ στις κινήσεις της η A.I. τις περισσότερες είναι αλάνθαστη και ξέρει να μαρκάρει καλά.
image
Οι τερματοφύλακες ευτυχώς έχουν βελτιωθεί σε σύγκριση με πέρυσι, όπου πραγματοποιούσαν τραγικά λάθη. Στον αντίποδα, οι διαιτητές έχουν και πάλι κάποια θέματα. Ναι μεν, οι διαιτητικές αποφάσεις όταν η μπάλα βγαίνει εκτός (πλάγιο ή κόρνερ) είναι σωστές, αλλά στο θέμα των φάουλ υπάρχουν τα κλασικά προβλήματα που ανεχτήκαμε επί ένα χρόνο. Οι διαιτητές σφυρίζουν κάτι ανύπαρκτα φάουλ ή πέναλτι με την απλή σωματική επαφή. Έπεσα θύμα των πέναλτι ακόμα και σε περιπτώσεις όπου είχα αφήσει το controller κάτω και πληκτρολογούσα κάτι στον υπολογιστή, όταν είδα να σφυράει ο διαιτητής επειδή ο αντίπαλος επιθετικός πήγε και έπεσε πάνω στο γόνατο του αμυντικού μου που έλεγχε…η CPU!

Αν παραβλέψουμε τον κάκιστο υπολογισμό των φάουλ, το ταχύτερο παιχνίδι και η άνοδος του A.I. σας εξαναγκάζει να παίξετε σε πιο γρήγορους ρυθμούς, με την μπάλα να φεύγει με τη μία και προωθημένες μπαλιές όπου χρειαστεί. Το Fifa 16 προσπαθεί να επιβάλει τον ρυθμό του και στους νέους παίκτες μέσω του Trainer, ενός στρογγυλού κύκλου με ενδείξεις που ενεργοποιείται όποτε το θέλετε και δείχνει σε αρχάριους παίκτες τι θα πρέπει να πατήσουν ενώ έχουν την μπάλα στα πόδια τους. Πέραν του ότι σε συνωστισμούς πολλών παικτών δεν θα βλέπετε ποιος είναι δίπλα σας, πρακτικά είναι μη χρηστικό γιατί δεν περιλαμβάνει κόλπα όπως προωθημένες πάσες, σκαφτές μπαλιές ή ντρίπλες. Το μόνο σίγουρο είναι ότι έτσι Fifa λίγοι θα καταφέρουν να μάθουν σωστά.
image
Μια σημαντική αλλαγή στο φετινό Fifa είναι η Driven pass. Πατώντας R1 + X (αν βάλατε το Sprint στο R1 όπως οι περισσότεροι από εμάς τότε R2 + X), εκτελείτε μία “καρφωτή” πάσα που φεύγει με μεγάλη δύναμη και πιο γρήγορη κίνηση του ποδιού. Η ταχύτερη εκτέλεσή της βοηθάει ώστε οι παίκτες σας να προλαβαίνουν να δώσουν την μπάλα πριν πέσει ο αντίπαλος πάνω τους και την ανακόψει.

Στις ντρίπλες συναντάμε το πολυδιαφημισμένο no touch dribbling, παραλλαγή ήδη υπάρχουσας ντρίπλας, με την διαφορά ότι εδώ κάνετε προσποίηση σε ολόκληρο το κορμί σας ενώ κρατάτε την μπάλα. Εκτελείται με L1+αριστερό analog stick ή L1+R2 και αριστερό analog σε περίπτωση που θέλετε να κάνετε ακόμη μεγαλύτερη προσποίηση με όλο σας το σώμα.

Παρά το ασυναγώνιστο A.I., το FIFA 16 δεν έχει να επιδείξει αξιοσημείωτες αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του.

Όταν οι γυναίκες παίζουν μπάλα…
Οι φίλοι μας οι Βρετανοί που καθιέρωσαν το ποδόσφαιρο, απαγόρευσαν στις γυναίκες να παίζουν μπάλα στη Μ. Βρετανία μέχρι…το 1971 όταν καθιερώθηκε η Ομοσπονδία Ποδοσφαίρου Γυναικών. Σήμερα το γυναικείο ποδόσφαιρο είναι εδώ και τουλάχιστον μία δεκαετία θεαματικό όσον αφορά στις εθνικές ομάδες γυναικών. Σε κάθε χώρα υπάρχουν πρωταθλήματα και πιο συγκεκριμένα στην Ελλάδα τρεις κατηγορίες. Το ότι εμείς δεν το βλέπουμε είναι άλλο θέμα.
image
Στο Fifa 16 οι 14 κορυφαίες εθνικές ομάδες γυναικών στον κόσμο, στις οποίες δεν συγκαταλέγεται η δική μας (διότι απλά δεν είναι στις κορυφαίες), διασταυρώνουν τα ξίφη τους σε φιλικούς αγώνες ή σε παγκόσμιο τουρνουά γυναικών. Εντύπωση προκαλεί το motion capturing, καθώς χρησιμοποιήθηκαν επαγγελματίες αθλήτριες, ώστε οι κινήσεις τους να απεικονίζονται σωστά και να διαφέρουν από αυτές των ανδρών.

Το επίπεδο μπάλας που παίζεται δεν αποδίδει πλήρως τα ratings. Οι γυναίκες έχουν την δικιά τους κλίμακα με άριστα το 100, συνεπώς μία επιθετικός με 86 Rating μπορεί να ισοδυναμεί με επιθετικό ανδρικής ομάδας που έχει σχεδόν…το μισό rating. Βάση της δυναμικής τους, οι γυναίκες δεν έχουν την τεχνική των ανδρών και δεν είναι τόσο γρήγορες. Η διαφορά επιπέδου ανάμεσα σε ορισμένες εθνικές γυναικών είναι εμφανής, καθώς η Γερμανία και η Αμερική έχουν τις καλύτερες και τις πιο γρήγορες παίκτριες. Αλλά σε τόσο χαμηλό επίπεδο και με αυτά τα τρεξίματα, οι όποιες διαφορές φαίνονται ακόμη πιο δύσκολα. Πάντως στους τερματοφύλακες οφείλω να ομολογήσω ότι η αγαπημένη μου Hope Solo “κατεβάζει ρολά” σαν σε προπόνηση.

Η engine δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα σε σύγκριση με πέρυσι. Οι οπτικές αλλαγές εστιάζουν κυρίως στο user interface, που έχει αποχρώσεις του μπλε και του λευκού (ενίοτε γκρι και γαλάζιο). Το τελικό αποτέλεσμα ναι μεν μοιάζει πιο σύγχρονο, αλλά εν τέλει κουράζει στο μάτι όσον αφορά στο Ultimate Team. Στο αγαπημένο online mode πολλών χρηστών, έχουν προστεθεί πολλά παραπανίσια μενού και το πιθανότερο είναι ότι θα καταλήξετε να αφιερώνετε περισσότερο χρόνο. 

Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου 2015

Uncharted: The Nathan Drake Collection preview

Η τριλογία επιστρέφει ρετουσαρισμένη και...στα ελληνικά. Διανύουμε μια εποχή όπου τα HD remasters δίνουν ρεσιτάλ, τόσο στα PC, όσο ειδικότερα στις κονσόλες. Απ' την έβδομη γενιά μέχρι σήμερα, κάθε κατασκευάστρια εταιρεία επανεκδίδει τα μεγάλα της games σε νεότερες γενιές κονσολών, πραγματοποιώντας ένα HD ρετουσάρισμα, που σε κάθε περίπτωση δεν της κοστίζει πολύ σε θέμα development. Το Uncharted μπορούμε να πούμε ότι δικαιολογείται ως προς το HD remaster, καθώς αποτέλεσε ένα από τα καλύτερα Action-Adventures του PS3. Στο GameWorld είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε την επερχόμενη συλλογή από χθες και να σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Η συλλογή της Sony περιέχει τα Uncharted 1, 2 και 3. 
Κάθε έκδοση έχει πέντε επίπεδα δυσκολίας, συν ένα κρυφό το Brutal, το οποίο ενεργοποιείται αφού το τερματίσετε. Πέραν του campaign υπάρχει κι η επιλογή για Continuous Speed Run, που εμφανίζει πάνω δεξιά ένα ρολόι ώστε να καταγράψει τον χρόνο ολοκλήρωσης ενός παιχνιδιού. Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να επιχειρήσετε να καταρρίψετε το εκάστοτε ρεκόρ σας. Αξίζει να αναφέρουμε ότι στο θέμα χειρισμού, το DualShock 4 αξιοποιείται όσον αφορά στην οθόνη του touchpad, με την οποία ανοίγετε το journal του Nathan Drake. Επίσης, σε όλη την τριλογία υπάρχουν ελληνικά μενού και ελληνικοί υπότιτλοι. Οι μεταφράσεις έγιναν στα πλαίσια της συλλογής του PS4, καθότι όταν είχαν κυκλοφορήσει τα συγκεκριμένα games, η ελληνική μετάφραση είχε υλοποιηθεί μόνο στο Uncharted 3.

Πέμπτη 24 Σεπτεμβρίου 2015

Dragon Age: Inquisition: Game of the Year Edition

Θα περιέχει όλα τα DLC. Η ΕΑ ανακοίνωσε την ημερομηνία κυκλοφορίας της Game of the Year έκδοσης του ομώνυμου RPG. To Dragon Age: Inquisition: Game of the Year Edition έρχεται τον επόμενο μήνα σε ψηφιακή και retail μoρφή και θα περιέχει όλα τα DLC που έχουν κυκλοφορήσει στο παρελθόν καθώς και όλα τα επίσημα add-ons του παιχνιδιού. Πιο συγκεκριμένα η Game of the Year έκδοση θα περιλαμβάνει τo Jaws of Hakkon, το The Descent, το Spoils of the Qunari, το Trespasser, το Spoils of the Avvar και όλα τα mounts, όπλα και πανοπλίες που υπήρχαν στην Deluxe έκδοση. Δείτε το τρέιλερ.

Τετάρτη 23 Σεπτεμβρίου 2015

The Last of Us 2

Ο Neil Druckmann από την Naughty Dog αποκάλυψε σε πρόσφατη συνέντευξή του ότι το The Last of Us 2 υπάρχει ως ιδέα την οποία επεξεργάζονται εδώ και καιρό αλλά δεν είναι ακόμα σίγουρο το πως θα εξελιχθεί. Σύμφωνα με τα λεγόμενά του, η περίπτωση το The Last of Us 2 να είναι ένα καινούριο IP είναι το ίδιο πιθανή με το να υπάρξει sequel στην ιστορία του Joel και της Ellie. Η Naughty Dog έχει δύο ομάδες από τις οποίες η μία εργάζεται σκληρά πάνω στο Uncharted 4, ενώ η δεύτερη μόλις ολοκλήρωσε το Last of Us: Left Behind. Ένα sequel του Last of Us αφήνει ερωτήματα για το αν θα υπάρχει port του στο PS4, όμως ο Druckmann απέφυγε να απαντήσει ευθέως σε αυτό το ερώτημα. Αντιθέτως είπε πως αυτή τη στιγμή η εταιρία έχει περιορισμένους πόρους και θα τους χρησιμοποιήσει στα κατάλληλα μέρη. Λέγοντας αυτό, αφήνει να εννοηθεί ότι μπορεί να δούμε κάποιο port στη συνέχεια αλλά όχι σύντομα. Διαβάστε το review του The Last of Us από το GameWorld.gr. Δείτε εδώ περισσότερες πληροφορίες για το Last of Us: Left Behind DLC. Ο Neil Druckmann δήλωσε πριν από λίγες ώρες στο Reddit ότι δίνει 50% πιθανότητα ώστε το sequel να υλοποιηθεί τελικά. 
Η ερώτηση που του έγινε ήταν "Πόσες πιθανότητες έχουμε να ξαναδούμε τον κόσμο του The Last of Us;" για να απαντήσει "Αν ρωτάς σχετικά με το sequel, είναι 50-50". Η Naughty Dog φαίνεται πως δεν έχει τελειώσει ακόμα με τον κόσμο του The Last of Us, αφού αν και προωθεί αυτή τη στιγμή το The Last of Us: Remastered για το PS4, αυτό δεν την σταμάτησε από το να δώσει μερικές νέες πληροφορίες για την πιθανότητα ενός sequel. Ο community strategist της Naughty Dog Arne Meyer δήλωσε σε συνέντευξη του πως το να μην έχουν ήδη στα σκαριά ιδέες για την συνέχεια του The Last of Us θα ήταν άδικο τόσο για τους fans της σειράς, όσο και για την ίδια την εταιρεία. Είπε επίσης πως πάντα προσπαθούν να κάνουν όλα τα παιχνίδια τους να έχουν την δική τους πλοκή με αρχή, μέση και τέλος έτσι ώστε να μην είναι υπόχρεοι να τα συνεχίσουν σε περίπτωση που δεν θέλουν ή δεν νοιώθουν την ανάγκη να το κάνουν. "Όλα εξαρτώνται από το αν υπάρχει κάτι ενδιαφέρον στον κόσμο που δημιουργήσαμε, που να θέλουμε να συνεχίσουμε να εξερευνούμε. Είναι σημαντικό να έχουμε κάτι που να μπορεί να ενθουσιάσει ολόκληρη την την ομάδα", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Meyer. Τέλος ο Arne Meyer είπε πως έχουν ήδη αρχίσει να εξετάζουν κάποιες ιδέες για το τι θα μπορούσαν να κάνουν στον κόσμο του The Last of Us χωρίς αυτό να σημαίνει πως τελικά θα αρχίσουν να δουλεύουν σε κάποιο sequel.

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2015

Το χρονικό της σειράς Call of Duty: Black Ops

Με το πολυαναμενόμενο Call of Duty: Black Ops 3 να βγαίνει σύντομα, είναι ιδανική ευκαιρία για να θυμηθείτε την ιστορία των προηγούμενων παιχνιδιών Call of Duty: Black Ops. Η Treyarch έδωσε στη δημοσιότητα ένα βίντεο που παρουσιάζει τα γεγονότα και τους χαρακτήρες της σειράς Black Ops, ξεκινώντας μάλιστα από την εποχή του World at War με την οποία συνδέεται. Δείτε παρακάτω και πείτε μας την γνώμη σας για την ιστορία που έχει φτιάξει η Treyarch!

Δευτέρα 21 Σεπτεμβρίου 2015

Dragon Quest Builders

Κατά την διάρκεια του Tokyo Game Show 2015, η Square Enix ανακοίνωσε την ημερομηνία κυκλοφορίας του Dragon Quest Builders στην Ιαπωνία. Πρόκειται για ένα spin-off που δανείζεται βασικά στοιχεία του gameplay από το επιτυχημένο Minecraft. Σύμφωνα με το gameplay, θα μπορείτε να δημιουργήσετε τον κόσμο γύρω σας συλλέγοντας υλικά και χρησιμοποιώντας τα γνωστά blocks που γνωρίσαμε στο Minecraft, ενώ θα διαθέτει και ένα story mode, μάχες ενάντια σε mobs και bosses και crafting system. Η Square Enix έδωσε στη δημοσιότητα και ένα τρέιλερ το οποίο μπορείτε να παρακολουθήσετε παρακάτω. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, τα γεγονότα του Dragon Quest Builders λαμβάνουν χώρα στον κόσμο του Alefgard που γνωρίσαμε στο πρώτο Dragon Quest που κυκλοφόρησε το μακρινό 1986 όταν μεσουρανούσαν οι 8-bit κονσόλες. Το story του παιχνιδιού σας τοποθετεί σε ένα παράλληλο ending του Dragon Quest πριν την τελική μάχη. Σε αυτό το spin-off ο πρωταγωνιστής του πρώτου παιχνιδιού της σειράς φέρεται να έχει δεχθεί την πρόταση του Dragonlord να έχουν ο καθένας τους την κυριαρχία του μισού κόσμου. 
Ο Dragonlord όμως σκοτώνει τον ήρωα. Στο Builders αναλαμβάνεται τον ρόλο ενός νέου ήρωα ο οποίος αποφασίζει να ξαναχτίσει τον κόσμο από την αρχή. Το lore του παιχνιδιού έχει γραφτεί από τον δημιουργο των Dragon Quest, Yuji Horii, ενώ τους χαρακτήρες έχει σχεδιάσει ο Akira Toriyama. Τον ρόλο του υπεύθυνου παραγωγής έχει αναλάβει ο δημιουργός του Etrian Odyssey, Kazuya Niinou. Το Dragon Quest Builders είναι το δεύτερο spin-off που ανακοινώθηκε μετά το Dragon Quest Heroes. Ο υπότιτλος του Builders (όντας στον πληθυντικό) υπονοεί ότι θα περιέχει και multiplayer ή ότι θα βασίζεται σε αυτό. Μένει να δούμε αν ισχύει το παραπάνω.

Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Pro Evolution Soccer 2016: Ολυμπιακός - Μπάγιερν

Παίξαμε το αποψινό ματς. Σήμερα δεν θα έχουμε Live στο Twitch λόγω βραδιάς Champions League με ελληνικό ενδιαφέρον. Ωστόσο επιλέξαμε να συνδυάσουμε την σημερινή βραδιά παίζοντας το ματς Ολυμπιακός - Μπάγιερν στο Pro Evolution Soccer 2016. Προσωπικά το έκανα με βαριά καρδιά όπως ξέρετε κι αυτό διότι ο Παναθηναϊκός θα προστεθεί στο πρώτο patch κοντά στην ημερομηνία κυκλοφορίας. Συνεπώς μιας και για τις επόμενες ημέρες είναι μόνο ο Ολυμπιακός διαθέσιμος, επέλεξα να δοκιμάσω την τύχη μου. Στο Super Star επίπεδο εννοείται.

Σάββατο 19 Σεπτεμβρίου 2015

Φαντάσματα από το παρελθόν στο expansion του Bloodborne

Μια νέα περιπέτεια σας περιμένει στο πρώτο (και το μόνο) DLC expansion του Bloodborne. Το expansion ονομάζεται The Old Hunters και διαδραματίζεται σε έναν εφιαλτικό κόσμο όπου κυνηγοί από το παρελθόν βρίσκονται παγιδευμένοι. Περιλαμβάνει νέες περιοχές, τέρατα, χαρακτήρες, όπλα, στολές και μαγεία. Το The Old Hunters expansion του Bloodborne βγαίνει 24 Νοεμβρίου με τιμή 15 ευρώ. Δείτε trailer και πείτε μας αν σκοπεύετε να τσιμπήσετε!

Παρασκευή 18 Σεπτεμβρίου 2015

Devil's Third Review

Τα παιχνίδια είναι, όπως πιθανώς έχει ο καθένας βιώσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, πάνω απ’ όλα εμπειρίες. Κάποια προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία, ενώ άλλα φέρνουν διάφορα αρνητικά συναισθήματα στον παίκτη. Εκνευρισμό, απογοήτευση ακόμα και ντροπή θα έλεγε κανείς πως νιώθουμε όταν παίζουμε ένα πραγματικά αποτυχημένο παιχνίδι, και γράφοντας “αποτυχημένο” εννοώ ανίκανο να φανεί αντάξιο έστω των ελάχιστων προσδοκιών. Ακριβώς ένα τέτοιο παιχνίδι είναι το Devil’s Third για το Wii U.
Το σενάριο είναι η πρώτη αδυναμία του παιχνιδιού και η λιγότερο σημαντική, αφού κανείς δεν περιμένει να βρει εδώ πέρα τίποτα παραπάνω παρά μια δικαιλογία για ξέφρενη δράση. Η κατάσταση έχει ως εξής: Μία τρομοκρατική οργάνωση καταφέρνει παγκόμιο μπλακάουτ καταστρέφοντας τους δορυφόρους που περιβάλλουν την Γη και έχοντας βλέψεις για διάσπαση των ισχυρών δυνάμεων και παγκόσμια κυριαρχία. Χωρίς άλλη επιλογή, ένας κυβερνήτης (ή κάτι τέτοιο) των ΗΠΑ στρέφεται σε ένα πρώην μέλος της οργάνωσης, τον Ρωσοαμερικάνο Ivan, που είναι και ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού. Όλες οι γνωστές και αναμενόμενες θεματικές παρόμοιων παιχνιδιών εμφανίζονται και εδώ. Εκδίκηση, σχέση αγάπης και μίσους με μαθητευόμενο μαχητή και τα συναφή. Μην περιμένετε να βρείτε ούτε καλογραμμένους διαλόγους, ούτε ερμηνείες, ούτε καν συνάφεια στην εξέλιξη της ιστορίας. Το παιχνίδι πάει από εδώ και από εκεί, όπου δηλαδή βρίσκονται τα μεγάλα κεφάλια της οργάνωσης που ο Ivan πρέπει να εξολοθρεύσει.
Η αναζήτηση αυτή οδηγεί τον Ivan όπως και τους λίγους πεζοναύτες που τον ακολουθούν σε διάφορα μέρη του πλανήτη και, κατά συνέπεια, σε διάφορα περιβάλλοντα, από φυλακές σε νοσοκομεία και από εκεί σε πολυτελή ξενοδοχεία και πάει λέγοντας. Υπάρχει όντως μια ποικιλία στα μέρη όπου εξελίσσεται συνολικά η δράση, αλλά αυτή περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στο ντεκόρ και το παρασκήνιο. Κατά τ’ άλλα, το Devil’s Third είναι ένα εξαιρετικά γραμμικό παιχνίδι και, παρά ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν υπάρχουν εναλλακτικά μονοπάτια να ακολουθήσετε ή διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης κάθε μάχης. Γεγονός εντελώς παράδοξο, αφού το παιχνίδι θέλει να συνδυάσει τις κλασικές αρχές των αμέτρητων shooters με αυτές των Ninja Gaiden. Ναι, ο Ivan πέρα από τις ικανότητες που έχει στη χρήση πυροβόλων όπλων, χειρίζεται εξίσου καλά και σπαθιά, μαχαίρια, χαντζάρες και άλλα. Με άλλα λόγια, το Devil’s Third μοιράζει τη δράση (ή τουλάχιστον προσπαθεί) σε δύο διαφορετικά είδη gameplay και θα περίμενε κανείς αυτό να είναι το μεγάλο του ατού, δεδομένων των δημιουργών.
Ο Ivan είναι ο σκληρός της υπόθεσης.
Ο Ivan είναι ο σκληρός της υπόθεσης.
Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Αντίθετα, συμβαίνει το εξής βαθιά προβληματικό: το παιχνίδι όχι μόνο δεν βρίσκει ποτέ την ισορροπία μεταξύ των δύο διαφορετικών ειδών, αλλά αποτυγχάνει ακόμα και να κάνει ευχάριστο κάποιο από τα δύο. Ξεκινώντας από τα melee όπλα, το όποιο εν δυνάμει διασκεδαστικό gameplay καταρρίπτεται από το πώς είναι κατανεμημένοι οι εχθροί στις μάχες. Είναι δηλαδή με τέτοιον τρόπο που δεν μπορείτε ποτέ να πολεμήσετε αποκλειστικά με ένα σπαθί ή κάτι ανάλογο. Πάντα υπάρχουν και εχθροί με πυρομαχικά, κατάσταση που απορυθμίζει τη ροή του gameplay, αφού δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που να εξασφαλίζει την άμεση εναλλαγή στόχευσης μεταξύ των εχθρών. Δηλαδή, άλλους πολεμάτε, άλλοι σας πυροβολούν, μένετε μόνιμα ανίκανοι να αλλάξετε στόχο - γενικά ένα άσχημο μπλέξιμο. Από την άλλη, δεν υπάρχουν combos ή κάτι αντίστοιχο. Οι μάχες από κοντά καταλήγουν να είναι ένα μόνιμο dodge εως ότου βρεθείτε πίσω από τον όποιο εχθρό και τον ξεκάνετε άπαξ, στρατηγική που απαιτούν και τα κατά καιρούς αφεντικά, τα οποία δεν συγκινούν ιδιαίτερα.
Από την άλλη πλευρά, το παιχνίδι υποφέρει από πληθώρα προβλημάτων στο πιο βασικό gameplay, το πιστολίδι. Τα ίδια τα όπλα, παρότι αρκετά, δεν αφήνουν καμία ευχάριστη αίσθηση και είναι αδιάφορα. Από την άλλη, υπάρχει έντονο input lag, δηλαδή η κίνηση του χαρακτήρα δεν ακολουθεί απόλυτα τις εντολές που δίνετε εσείς στο χειριστήριο. Ακόμα και με τη (ανεπαίσθητη) βοήθεια στη στόχευση ενεργοποιημένη είναι αρκετά δύσκολο να στοχεύετε στα σοβαρά και η όλη προσπάθεια φαντάζει μάταιη από ένα σημείο και μετά. Την κατάσταση δυσχεραίνει περαιτέρω το προβληματικό σύστημα κάλυψης. Ο Ivan, λοιπόν, μπορεί να προστατεύεται από τις σφαίρες των εχθρών βρίσκοντας κάλυψη. Το θέμα είναι πως μόνο μερικά αντικείμενα του εκάστοτε χάρτη προσφέρουν κάλυψη και εσείς δεν έχετε τρόπο να το ξέρετε εκ των προτέρων. Επιπλέον, δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που να προσφέρει αυτό που λέμε τυφλά πυρά. Για να ρίξει μια χειροβομβίδα, ο Ivan πρέπει να φύγει τελείως από την κάλυψη του, ενώ το ίδιο συμβαίνει και για να πυροβολάει χωρίς να στοχεύει. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μηχανισμούς που ανήκουν στο παρελθόν.
Όπως καταλαβαίνετε, το Devil’s Third δεν έχει και πολλές αρετές να παρουσιάσει. Ο μόνος τομέας που δεν είναι τουλάχιστον καταστροφικός είναι το multiplayer. Εδώ υπάρχει μια ποικιλία, τόσο στα διαθέσιμα modes, από τα αναμενόμενα σε διάφορα φευγάτα όπως το κυνήγι κοτόπουλων, όσο και στους χάρτες που είναι αξιοπρεπείς. Το γεγονός ότι παίζετε με άλλους παίκτες αντί για εχθρούς με άθλια νοημοσύνη όπως στο single-player, βοηθάει στο να υπάρχει μία κάποια αγωνία στις μάχες, χωρίς όμως αυτό να φτάνει τα επίπεδα των κορυφαίων του είδους. Φυσικά, υπάρχουν και μπόλικες παραμετροποιήσεις για τον χαρακτήρα που ελέγχετε στο multiplayer, αλλά μην περιμένετε να ασχοληθείτε για καιρό με αυτό. Είναι ήδη αδύνατο να βρείτε κόσμο στα πιο ιδιαίτερα modes και φαντάζομαι η κατάσταση θα γίνεται χειρότερη με τον καιρό.
Το multiplayer είναι o πιο αξιόλογος τομέας του παιχνιδιού.
Το multiplayer είναι o πιο αξιόλογος τομέας του παιχνιδιού.
Το τεχνικό είναι ο τομέας που... αποτελειώνει το Devil’s Third. Έχω ήδη σχολιάσει την εφιαλτικά κακή νοημοσύνη των εχθρών, όπως και την γραμμικότητα των επιπέδων. Συνέχεια στα προβλήματα έχουν τα ίδια τα γραφικά που, ποιοτικά, θυμίζουν έντονα τις πρώτες μέρες της προηγούμενης γενιάς. Υφές χαμηλής ανάλυσης, πολύ βασικά μοντέλα χαρακτήρων, σχεδόν πλαστικά εφέ. Γενικά, τίποτα το τόσο ποιοτικό ή σύνθετο που να δικαιολογεί τη συνεχή πτώση των καρέ και το πολύ τακτικό stuttering (αυτό το “σπάσιμο της εικόνας με την εναλλαγή των καρέ) που βασανίζει το παιχνίδι. Τα ίδια ισχύουν και στο multiplayer φυσικά. Ελαφρώς προβληματικός είναι και ο ήχος, ειδικά οι φωνές και τα όπλα που ακούγονται συμπιεσμένα. Παραδόξως, η μουσική που συνοδεύει τη δράση δεν είναι εντελώς κακή, μάλλον αναμενόμενη για ιαπωνικό παιχνίδι δράσης.

Εν κατακλείδι, το Devil’s Third είναι ένα τελείως αποτυχημένο παιχνίδι. Έχοντας να αντιμετωπίσει ένα σωρό προβλήματα που αφορούν το ίδιο, η ύπαρξή του σε μια κονσόλα που δεν ταιριάζει στο στιλ του αλλά και που έχει πολλά παιχνίδια εξαιρετικής ποιότητας, κάνει τη θέση του ακόμα πιο δύσκολη. Αποφύγετε το Devil’s Third όπως ο διάολος το λιβάνι.

Πέμπτη 17 Σεπτεμβρίου 2015

Devil's Third Review

Τα παιχνίδια είναι, όπως πιθανώς έχει ο καθένας βιώσει με τον έναν ή τον άλλον τρόπο, πάνω απ’ όλα εμπειρίες. Κάποια προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία, ενώ άλλα φέρνουν διάφορα αρνητικά συναισθήματα στον παίκτη. Εκνευρισμό, απογοήτευση ακόμα και ντροπή θα έλεγε κανείς πως νιώθουμε όταν παίζουμε ένα πραγματικά αποτυχημένο παιχνίδι, και γράφοντας “αποτυχημένο” εννοώ ανίκανο να φανεί αντάξιο έστω των ελάχιστων προσδοκιών. Ακριβώς ένα τέτοιο παιχνίδι είναι το Devil’s Third για το Wii U.
Το σενάριο είναι η πρώτη αδυναμία του παιχνιδιού και η λιγότερο σημαντική, αφού κανείς δεν περιμένει να βρει εδώ πέρα τίποτα παραπάνω παρά μια δικαιλογία για ξέφρενη δράση. Η κατάσταση έχει ως εξής: Μία τρομοκρατική οργάνωση καταφέρνει παγκόμιο μπλακάουτ καταστρέφοντας τους δορυφόρους που περιβάλλουν την Γη και έχοντας βλέψεις για διάσπαση των ισχυρών δυνάμεων και παγκόσμια κυριαρχία. Χωρίς άλλη επιλογή, ένας κυβερνήτης (ή κάτι τέτοιο) των ΗΠΑ στρέφεται σε ένα πρώην μέλος της οργάνωσης, τον Ρωσοαμερικάνο Ivan, που είναι και ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού. Όλες οι γνωστές και αναμενόμενες θεματικές παρόμοιων παιχνιδιών εμφανίζονται και εδώ. Εκδίκηση, σχέση αγάπης και μίσους με μαθητευόμενο μαχητή και τα συναφή. Μην περιμένετε να βρείτε ούτε καλογραμμένους διαλόγους, ούτε ερμηνείες, ούτε καν συνάφεια στην εξέλιξη της ιστορίας. Το παιχνίδι πάει από εδώ και από εκεί, όπου δηλαδή βρίσκονται τα μεγάλα κεφάλια της οργάνωσης που ο Ivan πρέπει να εξολοθρεύσει.
Η αναζήτηση αυτή οδηγεί τον Ivan όπως και τους λίγους πεζοναύτες που τον ακολουθούν σε διάφορα μέρη του πλανήτη και, κατά συνέπεια, σε διάφορα περιβάλλοντα, από φυλακές σε νοσοκομεία και από εκεί σε πολυτελή ξενοδοχεία και πάει λέγοντας. Υπάρχει όντως μια ποικιλία στα μέρη όπου εξελίσσεται συνολικά η δράση, αλλά αυτή περιορίζεται σχεδόν αποκλειστικά στο ντεκόρ και το παρασκήνιο. Κατά τ’ άλλα, το Devil’s Third είναι ένα εξαιρετικά γραμμικό παιχνίδι και, παρά ελαχίστων εξαιρέσεων, δεν υπάρχουν εναλλακτικά μονοπάτια να ακολουθήσετε ή διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης κάθε μάχης. Γεγονός εντελώς παράδοξο, αφού το παιχνίδι θέλει να συνδυάσει τις κλασικές αρχές των αμέτρητων shooters με αυτές των Ninja Gaiden. Ναι, ο Ivan πέρα από τις ικανότητες που έχει στη χρήση πυροβόλων όπλων, χειρίζεται εξίσου καλά και σπαθιά, μαχαίρια, χαντζάρες και άλλα. Με άλλα λόγια, το Devil’s Third μοιράζει τη δράση (ή τουλάχιστον προσπαθεί) σε δύο διαφορετικά είδη gameplay και θα περίμενε κανείς αυτό να είναι το μεγάλο του ατού, δεδομένων των δημιουργών.
Ο Ivan είναι ο σκληρός της υπόθεσης.
Ο Ivan είναι ο σκληρός της υπόθεσης.
Κάτι τέτοιο όμως δεν ισχύει. Αντίθετα, συμβαίνει το εξής βαθιά προβληματικό: το παιχνίδι όχι μόνο δεν βρίσκει ποτέ την ισορροπία μεταξύ των δύο διαφορετικών ειδών, αλλά αποτυγχάνει ακόμα και να κάνει ευχάριστο κάποιο από τα δύο. Ξεκινώντας από τα melee όπλα, το όποιο εν δυνάμει διασκεδαστικό gameplay καταρρίπτεται από το πώς είναι κατανεμημένοι οι εχθροί στις μάχες. Είναι δηλαδή με τέτοιον τρόπο που δεν μπορείτε ποτέ να πολεμήσετε αποκλειστικά με ένα σπαθί ή κάτι ανάλογο. Πάντα υπάρχουν και εχθροί με πυρομαχικά, κατάσταση που απορυθμίζει τη ροή του gameplay, αφού δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που να εξασφαλίζει την άμεση εναλλαγή στόχευσης μεταξύ των εχθρών. Δηλαδή, άλλους πολεμάτε, άλλοι σας πυροβολούν, μένετε μόνιμα ανίκανοι να αλλάξετε στόχο - γενικά ένα άσχημο μπλέξιμο. Από την άλλη, δεν υπάρχουν combos ή κάτι αντίστοιχο. Οι μάχες από κοντά καταλήγουν να είναι ένα μόνιμο dodge εως ότου βρεθείτε πίσω από τον όποιο εχθρό και τον ξεκάνετε άπαξ, στρατηγική που απαιτούν και τα κατά καιρούς αφεντικά, τα οποία δεν συγκινούν ιδιαίτερα.
Από την άλλη πλευρά, το παιχνίδι υποφέρει από πληθώρα προβλημάτων στο πιο βασικό gameplay, το πιστολίδι. Τα ίδια τα όπλα, παρότι αρκετά, δεν αφήνουν καμία ευχάριστη αίσθηση και είναι αδιάφορα. Από την άλλη, υπάρχει έντονο input lag, δηλαδή η κίνηση του χαρακτήρα δεν ακολουθεί απόλυτα τις εντολές που δίνετε εσείς στο χειριστήριο. Ακόμα και με τη (ανεπαίσθητη) βοήθεια στη στόχευση ενεργοποιημένη είναι αρκετά δύσκολο να στοχεύετε στα σοβαρά και η όλη προσπάθεια φαντάζει μάταιη από ένα σημείο και μετά. Την κατάσταση δυσχεραίνει περαιτέρω το προβληματικό σύστημα κάλυψης. Ο Ivan, λοιπόν, μπορεί να προστατεύεται από τις σφαίρες των εχθρών βρίσκοντας κάλυψη. Το θέμα είναι πως μόνο μερικά αντικείμενα του εκάστοτε χάρτη προσφέρουν κάλυψη και εσείς δεν έχετε τρόπο να το ξέρετε εκ των προτέρων. Επιπλέον, δεν υπάρχει κανένας μηχανισμός που να προσφέρει αυτό που λέμε τυφλά πυρά. Για να ρίξει μια χειροβομβίδα, ο Ivan πρέπει να φύγει τελείως από την κάλυψη του, ενώ το ίδιο συμβαίνει και για να πυροβολάει χωρίς να στοχεύει. Έχουμε δηλαδή να κάνουμε με μηχανισμούς που ανήκουν στο παρελθόν.

Όπως καταλαβαίνετε, το Devil’s Third δεν έχει και πολλές αρετές να παρουσιάσει. Ο μόνος τομέας που δεν είναι τουλάχιστον καταστροφικός είναι το multiplayer. Εδώ υπάρχει μια ποικιλία, τόσο στα διαθέσιμα modes, από τα αναμενόμενα σε διάφορα φευγάτα όπως το κυνήγι κοτόπουλων, όσο και στους χάρτες που είναι αξιοπρεπείς. Το γεγονός ότι παίζετε με άλλους παίκτες αντί για εχθρούς με άθλια νοημοσύνη όπως στο single-player, βοηθάει στο να υπάρχει μία κάποια αγωνία στις μάχες, χωρίς όμως αυτό να φτάνει τα επίπεδα των κορυφαίων του είδους. Φυσικά, υπάρχουν και μπόλικες παραμετροποιήσεις για τον χαρακτήρα που ελέγχετε στο multiplayer, αλλά μην περιμένετε να ασχοληθείτε για καιρό με αυτό. Είναι ήδη αδύνατο να βρείτε κόσμο στα πιο ιδιαίτερα modes και φαντάζομαι η κατάσταση θα γίνεται χειρότερη με τον καιρό.

Τετάρτη 16 Σεπτεμβρίου 2015

Nioh με δυνατή δράση..

Νέο Action RPG με σαμουράι στα πρότυπα του Dark Souls. Η Tecmo Koei ανακοίνωσε κατά την διάρκεια του Tokyo Games την κυκλοφορία του Nioh για το PS4. To επερχόμενο Action RPG της ιαπωνικής εταιρείας αποτελεί μια άκρως ιδιάζουσα περίπτωση, καθώς η κυκλοφορία του είχε ανακοινωθεί το 2004 από την Koei (πριν την συγχώνευσή της με την Tecmo). Μάλιστα η ιστορία του βασίζεται σε μια ιδέα του διάσημου σκηνοθέτη Akira Kurosawa (Ran, Dreams, Yojimbo κ.α.) για το σενάριο μιας ταινίας που θα έφερε τον τίτλο Oni. Σκοπός των developers ήταν το Ni-oh (όπως αρχικά ονομάζονταν το παιχνίδι) να κυκλοφορούσε παράλληλα με το Oni, το οποίο και θα σκηνοθετούσε o Hisao Kurosawa, o γιος του Ιάπωνα σκηνοθέτη. Δέκα περίπου χρόνια λοιπόν μετά την ανακοίνωσή του, το Nioh αποκαλύφθηκε με κάθε επισημότητα από την Tecmo Koei. Δείτε το σχετικό βίντεο που παρουσιάστηκε στο Tokyo Games Show:

Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου 2015

Dark Souls 3: Ημερομηνία κυκλοφορίας

Η Bandai Namco κυκλοφόρησε (άθελά της;) στο Internet artwork από την περίοδο κυκλοφορίας του Dark Souls 3. Όπως βλέπετε και στη σχετική εικόνα, το νέο επεισόδιο του δημοφιλούς Action RPG αναμένεται στις αρχές του 2016. Το artwork έχει πλέον κατέβει και μάλλον θα το...ξαναδούμε κατά την διάρκεια της έκθεσης E3 2015, που ξεκινάει αυτή την Κυριακή στις 17:00 με την press conference της Bethesda. Δείτε τις ημέρες και ώρες των συνεντεύξεων τύπου της E3 και συντονιστείτε στο GameWorld για να μάθετε πρώτοι τα νέα με live update. 
Η Bandai Namco ανακοίνωσε ότι το Dark Souls 3 θα κυκλοφορήσει στην Ιαπωνία στις 24 Μαρτίου για PS4 και Xbox One. Μένει πλέον να μάθουμε την ημερομηνία κυκλοφορίας και για την Ευρώπη, καθώς επίσης και μια ημερομηνία για τα PC, η οποία πιθανόν θα μετατεθεί για λίγες εβδομάδες αργότερα.

Δευτέρα 14 Σεπτεμβρίου 2015

FIFA 16 preview

Hope or...no hope?
Το FIFA 16 demo κυκλοφορεί από χθες κι έτσι είχαμε μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να πάρουμε μια γεύση από το φετινό ποδοσφαιράκι της EA.Η αλήθεια είναι ότι το FIFA 15 όχι μόνο δεν παρουσίασε μια νέα πνοή στη σειρά, αντ' αυτού μας προβλημάτισε με το A.I. των τερματοφυλάκων, την διαιτησία και την κατάσταση στους servers του Ultimate Team. Κατ' επέκταση φέτος έχουμε πολύ υψηλότερες απαιτήσεις.
Η EA Sports είχε ως πολυδιαφημισμένο χαρακτηριστικό τις γυναικείες εθνικές ομάδες ποδοσφαίρου. Συνολικά η τελική έκδοση θα περιλαμβάνει 12 εξ αυτών, με τις Αμερική και Γερμανία να είναι ήδη διαθέσιμες στο demo. Το ερώτημα είναι: Εδώ λείπουν πρωταθλήματα όπως το ελληνικό για πάνω από μία δεκαετία, οι γυναικείες ομάδες ήταν το θέμα; Η μήπως η Electronic Arts θεωρεί πως "έχει δέσει τον γάιδαρό της" και προσπαθεί να κάνει άνοιγμα στο γυναικείο κοινό;
fifa-16-female-teams-1
"Ωραίο σουτ η κυρία"
Παίζοντας με τις γυναικείες εθνικές ομάδες θα διαπιστώσετε ότι ένα μεγάλο μέρος του development είναι αφιερωμένο σταanimations τους (υπήρξε ξεχωριστό motion capturing) και στο πως στήνονται στο γήπεδο. Ως αθλήτριες οι γυναίκες έχουν μικρότερη αντοχή από τους άνδρες, υποδεέστερη τεχνική που φαίνεται ξεκάθαρα στο κοντρόλ και τις σέντρες πάνω στην κίνηση και μικρότερη δύναμη, που τις κάνει ευάλωτες στο να δίνουν -για παράδειγμα- δυνατές πάσες. Επιλέγοντας μια εθνική ομάδα γυναικών είναι σαν να παίζετε με μια κάτω του μετρίου ομάδα πρώτης κατηγορίας μέσης ευρωπαϊκής χώρας.
Τα ratings στο γυναικείο ποδόσφαιρο έχουν την δική τους κλίμακα 1-100 και δεν συγκρίνονται σε καμία περίπτωση με αυτά των ανδρών. Για παράδειγμα το 85 Rating σε μια γυναίκα που θεωρείται παγκόσμιας κλάσης μπορεί να αντιστοιχεί σε 60-64 σε έναν άνδρα. Στους τερματοφύλακες, κυρίως η Hope Solo της Αμερικής (ίσως η καλύτερη στον κόσμο και παράλληλα γνωστή λόγω εμφάνισης) αλλά και η Angerer της Γερμανίας, ανταποκρίθηκαν πολύ καλά στις υποχρεώσεις τους με καίριες επεμβάσεις.
fifa-16-female-teams-2
Στην τελική έκδοση του FIFA 16, καθότι έχουμε να κάνουμε με εθνικές ομάδες, θα μπορείτε να παίξετε μόνο φιλικούς αγώνες, είτε offline, είτε online. Βάση της δυναμικής των γυναικών και των περιορισμένων δυνατοτήτων που υπάρχουν για την χρήση τους, υποθέτω ότι πέραν του αρχικού πειραματισμού, λίγοι από εσάς θα ασχοληθούν σε βάθος χρόνου.
Τα νέα χαρακτηριστικά
Με λυπεί το γεγονός ότι οι αλλαγές σε σύγκριση με το FIFA 15 είναι ελάχιστες, τουλάχιστον σε σχέση με άλλες χρονιές. Καταρχήν το αμυντικό σύστημα έχει αλλάξει υπέρ του αμυνόμενου, καθώς οι παίκτες έχουν καλύτερη τοποθέτηση και αντιλαμβάνονται τις κινήσεις του αντιπάλου. Στον αντίποδα, όσοι έχετε την ικανότητα θα μπορείτε να εκμεταλλευτείτε τις ντρίπλες σας και με ατομικές ενέργειες να σπάσετε την άμυνα του αντιπάλου. Καλή ώρα με το νέο no touch dribbling, έχετε την ευχέρεια να ντριπλάρετε χωρίς να ακουμπήσετε καν την μπάλα.
Το A.I. έχει αλλάξει σημαντικά καθώς η CPU δεν κρατάει τόσο πολύ την μπάλα με έναν παίκτη, όπως στο FIFA 15, αλλά αντ' αυτού παίζει πολύ με Passing game και κυκλοφορία μπάλας έως ότου βρει διαδρόμους. Με παραξένεψε όμως το γεγονός ότι στο Legendary επίπεδο υπάρχουν κάποια exploits, του στυλ να κρατάτε μπάλα επ' άπειρον σε κάποια σημεία στεκόμενοι ακίνητοι κι ο αντίπαλος απλά να σας κοιτάει. Είναι δηλαδή πιο εύκολο να ροκανίσετε τον χρόνο.
Όσον αφορά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά, υπάρχουν νέα Skill games στο Training, καθώς και μια νέα επλογή για αρχάριους παίκτες, το Trainer. Το χαρακτηριστικό αυτό που είναι επίσης προσιτό στο νέο κοινό (και δένει με αυτό που λέγαμε περί γυναικείου κοινού στην αρχή του preview) δημιουργεί έναν κύκλο γύρω απ' τον παίκτη σας κι εκεί σας προτείνονται οι κινήσεις που πρέπει να κάνετε. Τυπικά άχρηστο για όσους γνωρίζουν ήδη ποδόσφαιρο. Αφήστε δε που σε περιπτώσεις συνωστισμού με άλλους παίκτες αποδεικνύεται ταυτόχρονα και ενοχλητικό.
fifa-16-female-teams-2
Στα δύο προβλήματα που αποτέλεσαν πονοκέφαλο του FIFA 15, δηλαδή τις διαιτητικές αποφάσεις και τους τερματοφύλακες, παρατηρούμε τα εξής. Η διαιτησία είναι αυστηρή και ορισμένες φορές δεν τις ξεφεύγουν ακόμα και οι παραμικρές στραβοκλωτσιές. Απ' την άλλη, είδαμε να σφυρίζονται πέναλτι όταν οι αντίπαλοι έπεφταν...πάνω μας χωρίς να πατήσουμε καν κάποιο κουμπί! Τουλάχιστον οι τερματοφύλακες, όσο τους είδαμε στο demo (κυρίως οι άντρες και όχι οι γυναίκες), είχαν σωστές επεμβάσεις. Στα σουτ και τις σέντρες, είδαμε επίσης ότι χρειάζεται καλύτερη τοποθέτηση του σώματος.

Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου 2015

A blast from the (Doom clone) past

Στο μυαλό κάθε fan των αγνών First-Person Shooters των 90's, το Rise of the Triad αποτελεί ένα άκρως πωρωτικό δείγμα. Στον γράφοντα, κάνει ένα ιδιαίτερο κλικ στoυς gaming νευρώνες, των εξωφρενικά διασκεδαστικών, fast-paced, γελοιωδώς κάφρικων και βουτηγμένων στην old-school-ίλα αγαπημένων Doom-clones...και όχι First-Person Shooters! Ας σοβαρευτούμε όμως. Επειδή η δουλειά μας είναι να κάνουμε μια όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική παρουσίαση του εκάστοτε game που αναλαμβάνουμε, θα αντιμετωπίσουμε συγκρατημένα και λογικά την όλη υπόθεση.
Το εν λόγω FPS ας πούμε αρχικά πως αποτελεί remake/reboot του παλαιότερου και μάλλον κλασικού πλέον Rise of the Triad: Dark War της ιστορικής Apogee Software, γνωστότερης μάλλον με την ονομασία 3D Realms, δημιουργό ή/και publisher μνημειωδών ανάλογων τίτλων όπως τα Duke Nukem 3D, Shadow Warrior, Blood, Wolfenstein 3D κλπ. Το remake αυτό ανέλαβε η Interceptor Entertainment, μια ανεξάρτητη ομάδα 16 ανθρώπων που αρχικά είχε ως σκοπό να ασχοληθεί με ένα remake του Duke Nukem 3D. Η ιδέα όμως αυτή εγκαταλείφθηκε καθώς «έφαγε πόρτα» από την Gearbox, κάτοχο των πνευματικών δικαιωμάτων της σειράς Duke Nukem. Ωστόσο η Apogee, βλέποντας το μεράκι των developers, αποφάσισε να μην πάει χαμένη η ευκαιρία και να τους έδωσε την άδεια για να φτιάξουν τελικά ένα remake του Rise of the Triad.
rise-of-the-triad-1
Παραλίγο… Wolfenstein!
Το παλιό Rise of the Triad ίσως να μην το θυμούνται οι νεότεροι και η αλήθεια είναι πως είχε ατυχήσει όταν κυκλοφόρησε γιατί εμπορικά κονταροχτυπήθηκε με το Doom και μοιραία η ιστορία γράφτηκε υπέρ του μνημειώδους τίτλου της id. Συν τοις άλλοις, το development του ήταν κάπως επεισοδιακό, καθώς αρχικά προοριζόταν ως sequel του Wolfenstein 3D (παίζοντάς το θα δείτε πολλά στοιχεία που μαρτυρούν το γεγονός αυτό), όμως μάλλον για να μην αποσπαστεί η προσοχή του κοινού από το επερχόμενο τότε Doom, η id και συγκεκριμένα ο ίδιος ο John Romero ακύρωσαν το εν λόγω project.
Παρόλα αυτά όμως το Rise of the Triad κυκλοφόρησε εν τέλει ως ξεχωριστός τίτλος και μάλιστα αποτέλεσε ένα εξωφρενικά διασκεδαστικό FPS με χαρακτηριστικά που έφεραν πολλές καινοτομίες στο είδος. Η μηχανή γραφικών του παιχνιδιού πρωτοπόρησε σε δεκάδες features όπως προσομοίωση του dynamic lighting, τρύπες από τις σφαίρες στις επιφάνειες, γυάλινοι τοίχοι που μπορούσαν να θρυμματιστούν, πανοραμική απεικόνιση του ουρανού, περίπλοκο level design κλπ., ενώ το gameplay ξεχώρισε για την πλούσια καφρίλα του και διάφορες τρελές ιδέες όπως το Dog mode, όπου ο παίκτης μετατρεπόταν σε ένα αθάνατο λυσσασμένο σκυλί!

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2015

Κρατήστε γερά το ανάχωμα!

Κρατήστε γερά το ανάχωμα!
Ένα από τα μεγάλα του ατού του Verdun, παρόλο που κάποιος μπορεί να μη το συνειδητοποιήσει αμέσως, είναι πως καταπιάνεται με μια περίοδο της ιστορίας που ουσιαστικά έχει αγνοηθεί από την πλειονότητα των παιχνιδιών και ειδικά των FPS, τα οποία έχουν «τιμήσει» και με το παραπάνω τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Ουσιαστικά εάν το σκεφτείτε, δεν θα βρείτε μέχρι τώρα ένα «καθαρόαιμο» WW1 First-Person Shooter!
Ρίχνοντας μια ματιά στα WW1 themed παιχνίδια θα θυμηθούμε κυρίως διάφορα strategy, το Valiant Hearts: The Great War ή κάνα flight simulator τύπου Red Baron. Κάποια FPS όπως τα Darkest of Days, NecroVision, ή Codename Eagle, ξετυλίγουν μόνο ορισμένα τμήματα της δράσης τους στην εποχή εκείνη ή παρουσιάζουν μια εναλλακτική πραγματικότητα της περιόδου. Το Verdun λοιπόν, που αν γνωρίζετε έχει ως θέμα την ομώνυμη ιστορική μάχη του Μεγάλου Πολέμου, αποτελεί δημιουργία των M2H και Blackmill Games και ενώ ξεκίνησε ως browser-based game κατάφερε να βρει τον δρόμο του στο Steam και από εκεί να μας έρθει εν τέλει σε μια αναβαθμισμένη, «κανονική» έκδοση, κάτι που σαφώς υποδεικνύει και την αναδυόμενη δυναμική πλέον των browser-based τίτλων.
verdun-1
Ο… πρώτος μεγάλος πόλεμος
Η μάχη του Βερντέν ήταν μια από τις πιο κρίσιμες και αιματηρές μάχες του Α' παγκόσμιου πόλεμου. Ξεκίνησε στις 21 Φεβρουαρίου του 1916 και διήρκησε για δέκα ολόκληρους μήνες, μέχρι τον Δεκέμβριο της ίδιας χρονιάς. Αντίπαλοι ήταν ο γερμανικός και ο γαλλικός στρατός και σε όλον αυτό το παραλογισμό οι απώλειες ήταν δραματικές και για τις δύο πλευρές, με πάνω από 250.000 νεκρούς και περίπου μισό εκατομμύρια τραυματίες.
Το Verdun λοιπόν μας μεταφέρει σε αυτή την τραγική στιγμή της ανθρώπινης ιστορίας και θέλει να αναπαραστήσει την μάταιη, λασπωμένη, αγχώδη, κουραστική και αγωνιώδη προσπάθεια των στρατιωτών να παραμείνουν ζωντανοί στα χαρακώματα για να κερδίσουν μερικά ακόμη μέτρα χώματος, χωρίς κανένα πρακτικό κέρδος βέβαια για την έκβαση του πολέμου.
Το παιχνίδι τα καταφέρνει περίφημα στην μεταφορά αυτού ακριβώς του κλίματος και διαθέτει ένα ιδιαίτερο ύφος που το κάνει να ξεχωρίζει από τα αντίστοιχα WW2 games. Η ματαιότητα της μάχης, η «αφελής» ανδρεία που απαιτούσαν τα ντου στον αντίπαλο και η υπομονή που έπρεπε να δείχνουν οι άντρες στα… λαγούμια των χαρακωμάτων μεταφέρονται με ακρίβεια ιστορικής αναπαράστασης σχεδόν, καθιστώντας το Verdun ένα ξεχωριστό FPS που μάλλον όμως δεν είναι για όλους.
Η τακτική σκέψη, η υπομονή, η ομαδική προσπάθεια και ο πολλές φορές αργός ρυθμός της δράσης είναι πράγματα που θα πρέπει να ξέρει ο παίκτης πως τον περιμένουν στον κόσμο του Verdun και όσοι ψάχνετε ένα καταιγιστικό action-packed Shooter μάλλον θα πρέπει να ασχοληθείτε με κάτι άλλο. Εδώ έχουμε ένα game για τους πωρωμένους με την ιστορία, τους παίκτες που «νιώθουν» τις στιγμές έντασης που μπορεί να προσφέρει και αυτούς που ψάχνουν μια διαφορετική εμπειρία με στρατηγικές αρετές.

Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2015

Gears of War: Ultimate Edition Review

Το πρώτο Gears of War κυκλοφόρησε το 2006 και αποτέλεσε το πρώτο παιχνίδι-ορόσημο της προηγούμενης γενιάς, θέτοντας νέα δεδομένα στα shooters τρίτου προσώπου. Ο πραγματικός βασιλιάς της κατηγορίας επιστρέφει σχεδόν μια δεκαετία μετά, πλήρως ανανεωμένος στο Xbox One (και σύντομα στο PC), ως ένα πραγματικά καλοδουλεμένο remaster.
Το Gears of War διαδραματίζεται στον πλανήτη Sera, ο οποίος βρίσκεται στα πρόθυρα της κατάρρευσης από την επίθεση των φρικιαστικών locusts που απειλούν την ανθρωπότητα με αφανισμό. Ο πρωταγωνιστής Marcus Fenix αποφυλακίζεται και επαναδραστηριοποιείται, πολεμώντας τους locust μαζί με τις δυνάμεις της COG (Coalition of Ordered Governments). Αν και γενικά η ιστορία δεν διεκδικεί όσκαρ πρωτοτυπίας, εντούτοις καταφέρνει να σας αιχμαλωτίσει στον μεταποκαλυπτικό της κόσμο και διατηρεί το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.
Το πρώτο πράγμα που εκπλήσσει ευχάριστα στο Gears of War: Ultimate Edition, είναι η καταπληκτική δουλειά που έχει γίνει στον τεχνικό τομέα σε σχέση με τον αρχικό τίτλο. Χωρίς υπερβολή μιλάμε για “άλλο παιχνίδι” τεχνικά. Οι δημιουργοί δεν αρκέστηκαν σε απλή μεταφορά σε 1080p, αλλά επανασχεδίασαν από την αρχή τα μοντέλα των χαρακτήρων, πρόσθεσαν νέα αληθοφανή εφέ, εκρήξεις, αντανακλάσεις και σκιές και ένα σωρό λεπτομέρειες στο περιβάλλον, με αποτελέσμα το παιχνίδι να μην έχει να ζηλέψει τίποτα από σύγχρονες παραγωγές. Μοναδικό ψεγάδι αποτελεί η “ψεύτικη” θάλασσα, που χτυπάει άσχημα σε σχέση με το εξαιρετικό σύνολο του οπτικού τομέα. Πλήρες ρετουσάρισμα έχει γίνει και στις cutscenes και στις εκφράσεις των χαρακτήρων, οι οποίες δεν έχουν καμία σχέση σε σχέση με το παρελθόν. Επιπλέον, στον ηχητικό τομέα υποστηρίζεται dolby 7.1 surround.
Η εκπληκτική ατμόσφαιρα του πρώτου Gears επιστρέφει αναλλοίωτη.
Η εκπληκτική ατμόσφαιρα του πρώτου Gears επιστρέφει αναλλοίωτη.
Όσον αφορά το gameplay, το στιβαρό πιστολίδι, ο άμεσος και λειτουργικός μηχανισμός κάλυψης, το απολαυστικό σκηνικό πολέμου στα ανοιχτά πεδία μάχης, αλλά και η κλειστοφοβική ατμόσφαιρα στους σκοτεινούς εσωτερικούς χώρους, υπενθυμίζουν πόσο καλό παραμένει το πρώτο Gears of War 10 χρόνια μετά την κυκλοφορία του. Μάλιστα, αυτή την ατμόσφαιρα και αίσθηση κλεισούρας του πρώτου Gears δεν κατάφεραν να την φτάσουν τα επόμενα παιχνίδια της σειράς. Η αίσθηση του παιχνιδιού στο campaign δεν διαφέρει δραματικά από την αρχική έκδοση και αυτό συμβαίνει γιατί το campaign (σε αντίθεση με το multiplayer) παραμένει στα 30 fps, γεγονός απογοητευτικό. Έχει προστεθεί ένα νέο επίπεδο δυσκολίας normal , το οποίο επί της ουσίας αντιστοιχεί στο casual της αρχικής έκδοσης και είναι το πλέον ισορροπημένο για το ευρύ κοινο, σε σχέση με το μηδενικής πρόκλησης τροποποιημένο casual επίπεδο, το απαιτητικό αλλά σαφώς αντιμετωπίσιμο hardcore και το εξωφρενικα δύσκολο insane.
Ένας τομέας όπου δυστυχώς δεν παρατηρείται κάποια αλλάγη, είναι η νοημοσύνη των συντρόφων που πολεμάνε στο πλευρό σας. Οι κινήσεις τους τις περισσότερες φορές είναι αυτοκαταστροφικές, ιδιαίτερα όταν αντιμετωπίζετε κάποιο αφεντικό και τους έχετε πραγματικά ανάγκη για αντιπερισπασμό. Εξίσου αχρείαστες παραμένουν και οι εντολές που δίνετε στους συντρόφους σας, καθώς σπάνια τις ακολουθούν, ενώ ακόμη πιο σπάνια πετυχαίνουν κάποιον εχθρό. Αντίθετα, η νοημοσύνη των εχθρών είναι ικανοποιητική, καθώς οι εχθροί χρησιμοποιούν τακτικές κάλυψης, αλλάζουν θέσεις και εκμεταλλέυονται τις δικές σας απροσεξίες, ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας. Ίδιος παραμένει τόσο ο αριθμός των όπλων, όσο και η ποικιλία των εχθρών.
Τα γραφικά θυμίζουν παιχνίδι νέας γενιάς.
Τα γραφικά θυμίζουν παιχνίδι νέας γενιάς.
Το campaign μπορείτε να το παίζετε είτε μόνοι σας, είτε τοπικά στην ίδια κονσόλα σε split-screen με κάποιον φίλο, είτε online σε συνεργασία με κάποιον φίλο ή με κάποιον τυχαίο παίκτη στο Xbox Live. Μάλιστα, η διάρκεια του campaign είναι μεγαλύτερη κατά 90 λεπτά περίπου, καθώς το παιχνίδι περιλαμβάνει πέντε επιπλέον αποστολές από το τελευταίο κεφάλαιο της ιστορίας που υπήρχαν στην έκδοση του PC. Τα εν λόγω κεφάλαια έχουν διπλό ενδιαφέρον, καθώς καλύπτουν κάποιες ασάφειες ως προς την ιστορία, και σας δίνουν την ευκαιρία να αντιμετωπίσετε το Brumak, ένα από τα πιο εμβληματικά τέρατα της σειράς Gears of War. Επίσης, έχετε έξτρα κίνητρο για πιο ενδελεχές ψάξιμο στο περιβάλλον ώστε να ξεκλειδώνετε comics βασισμένα στο σύμπαν του παιχνιδιού, βρίσκοντας συγκεκριμένο αριθμό COG tags σε κάθε κεφάλαιο.

Πλήρως ανανεωμένα τόσο τεχνικά, όσο και παικτικά, είναι τα ανταγωνιστικά multiplayer modes. Εδώ το παιχνίδι τρέχει στα 60 fps κάνοντας τις μάχες πολύ πιο άμεσς, γρήγορες και απολαυστικές, προσφέροντας μια πραγματικά βελτιωμένη εμπειρία. Σε αυτό συμβάλλει και το γεγονός ότι έχουν ενσωματωθεί στοιχεία από το Gears of War 3, όπως η κίνηση αποφυγής προς όλες τις κατευθύνσεις, η αναπλήρωση της ενέργειας των συμπαικτών σας όταν είστε σε κάλυψη, η αλλαγή των όπλων όταν τρέχετε και άλλα. Ως επί το πλείστον το vs multiplayer είναι μάχες μεταξύ δύο ομάδων των τεσσάρων παικτών, marines εναντίον locusts. Στα διαθέσιμα modes έχουν προστεθεί τα team deathmatch, king of the hill, blitz και 2v2 gnasher execution.